۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85222006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

العاروری: حماس با قدرت در کرانه باختری حضور دارد

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰
کد خبر: 85222006
العاروری: حماس با قدرت در کرانه باختری حضور دارد

تهران-ایرنا- نایب رئیس جنبش حماس که توسط صهیونیست‌ها مغز متفکر و مهندس عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری خطاب می‌شود و بارها توسط مقامات این رژیم تهدید به ترور شده است، بی‌توجه به این تهدیدها تاکید کرد که جنبش حماس همچنان با قدرت در کرانه باختری حضور خواهد داشت و و ترورها موج مقاومت را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «صالح العاروری» در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این جنبش با قدرت در کرانه باختری حضور دارد و اینکه گردان‌های شهید عزالدین قسام مسئولیت برخی عملیات‌های مقاومتی را برعهده گرفته، طبق برآوردهای نظامی انجام شده و سیاست جدیدی نیست و طبق مصلحت مقاومت انجام گرفته است.

وی تصریح کرد که حماس امروز نقش ستون فقرات مقاومت را دارد و ورود علنی آن به میدان نبرد، اثر زیادی بر مقاومت داشته و پیامی قاطع به دشمن صهیونیستی خواهد بود مبنی بر اینکه مقاومت رهبران سیاسی دارد که به دنبال اهداف مدنظر خود هستند و هدف از مقاومت تنها بیان خشم و انزجار نسبت به تجاوزات دشمن نیست.

العاروری افزود: مقاومت دارای اهدافی سیاسی است و حماس با جایگاه ویژه‌ای که دارد و شعار مقاومت را برای آزادسازی فلسطین و حمایت از مقدسات سرلوحه خود قرار داده، در آن مشارکت دارد.

وی عنوان کرد که مقاومت در شمال کرانه باختری خیلی سریع رشد کرده و همین مسئله موجب عقب نشینی دشمن از برخی مناطق شده است.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بیان کرد که مقاومت هر لحظه برای مقابله با طرح‌ها و توطئه‌های کابینه راست تندرو رژیم صهیونیستی که کرانه باختری و قدس و الخلیل را هدف قرار داده، در حال ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود است.

العاروری خاطرنشان کرد: تقویت مقاومت اولویت اساسی حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی است و وارد کردن ضرباتی سخت به دشمن، هدفی اساسی به منظور واداشتن دشمن به اعتراف به حقوق ملی و سیاسی ما است.

وی ادامه داد: مقاومت در کرانه باختری با وجود شرایط سخت و پیچیده در نتیجه محاصره امنیتی و نظامی دشمن صهیونیستی، پیشرفت‌های زیادی داشته است.

العاروری از همکاری حماس با دیگر گروه‌های مقاومت خبر داد و افزود: حماس در کنار دیگر گروه‌های مقاومت در شهرهای جنین، نابلس، طولکرم و دیگر مناطق حضور و در مقابله با اشغالگران اسرائیلی مشارکت دارد و بخش زیادی از عملیات‌های مقاومتی در این منطقه بدست مبارزان گردان‌های عزالدین قسام انجام گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن نظریه «کشتار» را برای ایجا بازدارندگی در پیش گرفته است که در نتیجه آن از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. این نظریه راه به جایی نخواهد برد و ملت فلسطین در طول تاریخ بر این باور بوده که مسئله فلسطین شایسته جانفشانی است.

العاروری در رابطه با تهدیدات دشمن صهیونیستی به ترور رهبران مقاومت و شخص وی نیز گفت: دشمن صهیونیستی اساسا علیه ملت فلسطین دست به جنایت می‌زند و به قتل و کشتار اقدام می‌کند تا بازدارندگی ایجاد کند و ما رهبران حماس آماده هستیم برای دفاع از ملت و سرزمین خود، از جان خود و هر آنچه در اختیار داریم بگذریم و این رژیم پیشتر هم دست به ترور فلسطینیان زده که یکی از این افراد شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس بود.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی با توجه با اختلافات عمیق بوجود آمده میان کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» و جناح مقابل به دلیل تصویب لایحه قضایی بسیار گسترده شده تا حدی که رژیم صهیونیستی را تا حد فروپاشی کشانده است.

در کنار این موضوع، اوضاع کرانه باختری نیز بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با دستیابی به انواع سلاح، جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را با عملیات های خود علیه شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست پاسخ می‌دهند.

همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده که البته باید تقویت قدرت رزمندگان فلسطینی در غزه و به ویژه اقتدار حزب الله در مرز شمال سرزمین های اشغالی را به آن افزود؛ موضوعی که به کابوس صهیونیست ها تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha