راهپیمایی اربعین؛ آغاز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در جهان است

اصفهان-ایرنا- امام جمعه موقت اصفهان گفت: راهپیمایی اربعین که هیچکدام از دولت‌های جهان نمی‌توانند مشابه آن را برگزار کنند، برآمده از عشق و ایمان و نمود شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در آیین نماز جمعه این هفته اصفهان افزود: در حالی که دشمن اسلام‌هراسی را ترویج می‌کند راهپیمایی اربعین حسینی امسال با حضور۲۲ میلیون نفر از یکصد کشور جهان و چهار میلیون زائر ایرانی، یک حرکت منسجم و دشمن‌شکن بود.

امام جمعه موقت اصفهان به برگزاری پیاده‌روی نمادین جاماندگان اربعین در شهرها و استان‌های کشور اشاره و بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشواری‌های مسیر را پشت سر گذاشته‌ایم و با استقامت، فتح قُله نیز حتمی است.

وی با بیان اینکه وضع قوانین جدید در فرانسه علیه حجاب نمود دلهره دشمنان از قدرت یافتن امت اسلام در جهان است، افزود: مشابه این اقدامات دیگر نمی‌تواند مانعی در راه گسترش اسلام باشد همچنانکه بر اساس یافته‌های پژوهشگران غربی، ظهور مُنجی، قطعی و شرایط برای رُخداد آن در حال فراهم شدن است.

خطیب جمعه اصفهان با بیان‌اینکه انقلاب اسلامی از مفاهیم عاشورا نشات گرفته است، افزود: قیام ۱۷ شهریور نقطه عطفی برای تقویت این حرکت عظیم بود در حالی که در آن زمان دشمن تصور می‌کرد کار انقلاب اسلامی تمام است.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: بیداری ملت‌های جهان و اشاعه تفکر ایستادگی و مقاومت در آنها، مرهون انقلاب اسلامی و مفاهیم آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha