میزان ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خراسان‌شمالی ۲۱ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: میزان ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار استان با فراهم کردن شرایط کاری بهتر در دولت سیزدهم ۲۱ درصد افزایش یافت.

دکتر عبدالله کبریایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش از این میزان ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کم برخوردار استان کمتر از ۱۵ درصد بود که با ایجاد مشوق های مالی و شرایط کاری بهتری این رقم در دولت سیزدهم به ۲۱ درصد افزایش یافت.

وی گفت: جذب و ماندگاری نیروهای متخصص در مناطق محروم طی عملکرد دولت همواره در دستور کار بوده به گونه ای که بخشی از معوقات پزشکان استان پرداخت شده است.

کبریایی ادامه داد: همچنین برخی دغدغه های اسکان نیروهای متخصص خراسان شمالی با هدف ماندگاری در مناطق محروم رفع شده است.

وی با اشاره به جذب ۶۵ نیروی متخصص در بیمارستان های خراسان شمالی، گفت: این نیروهای متخصص در رشته های مختلف داخلی، جراحی، اطفال، نورولوژی قلب و دیگر تخصص ها جذب شدند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: بخشی از این نیروهای متخصص درمانی در مناطق محروم استان به کار گیری می شوند.

به گفته وی؛ اکنون ۱۲۵ پزشک در بخش بهداشت، ۴۸ پزشک عمومی و ۲۳۹ پزشک متخصص نیز در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha