مودی: درگیری در غزه نباید به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود

تهران- ایرنا- نارندرا مودی، نخست وزیر هند با اشاره به لزوم صلح، امنیت و ثبات در آسیای غربی گفت: درگیری در غزه نباید به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری پرس ایندین تراست، نارندرا مودی در سخنان افتتاحیه خود در اجلاس مجازی رهبران گروه ۲۰ با حضور سرانی مانند اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول و... اظهار داشت: در چند ماه گذشته، چالش‌های جدیدی پدیدار شده و وضعیت ناامنی و بی‌ثباتی در غرب آسیا مایه نگرانی است؛ ما نسبت به همه مسائل حساس هستیم و برای حل آنها کنار هم می‌ایستیم. ما معتقدیم که تروریسم در هر شکل آن غیرقابل قبول و مرگ غیرنظامیان در هر کجا که باشد، محکوم است. ما از خبر آزادی اسرا استقبال می‌کنیم و امیدواریم همه گروگان‌ها به زودی آزاد شوند.

وی تاکید کرد: رسیدن کمک‌های بشردوستانه به موقع و به طور مستمر برای غزه ضروری است و مهم است که اطمینان حاصل شود جنگ اسرائیل و حماس شکل یک درگیری منطقه ای را به خود نگیرد.

مودی خطاب به رهبران گروه ۲۰ گفت: ما با هم این ائتلاف را به قله‌های جدیدتری رسانده‌ایم. در این دنیای پر از بی اعتمادی و چالش‌ها، این اعتماد است که ما را به هم پیوند می‌دهد. در یک سال گذشته، ما با اتحاد و همکاری به شعار «یک زمین، یک خانواده و یک آینده» تعهد نشان داده‌ایم و از جنجال‌ها دور شدیم.

نخست وزیر هند افزود: من هرگز نمی توانم آن لحظه ای را فراموش کنم که در دهلی همه ما از حضور اتحادیه آفریقا در گروه ۲۰ استقبال کردیم. این پیام فراگیری که توسط گروه ۲۰ به جهان داده شد، بی سابقه است. برای هند مایه مباهات است که تحت ریاست این کشور به آفریقا صدایی داده شد و در یک سال گذشته در گروه ۲۰، صدای جنوب جهان نیز شنیده شد.

وی تاکید کرد: گروه ۲۰ اعتماد به چندجانبه گرایی را افزایش داده و اصلاحات حکمرانی جهانی در مسیر درستی جهت گیری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha