۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85223356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۸۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در لرستان

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85223356
شناسایی ۸۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در لرستان

خرم آباد - ایرنا - روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان اعلام کرد: ۸۵۰ انشعاب غیرمجاز آب امسال در چگنی و کوهدشت، شناسایی و جمع آوری شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان، "فرزاد قلاوندی" مدیر شرکت آبفای چگنی روز شنبه اظهار کرد: ۵۳۵ فقره انشعاب غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شد که از این تعداد ۹۹ فقره مجاز و ۱۴۶ فقره قطع شده است و ۲۹۰ مورد نیز در روند پیگیری حقوقی قرار دارد.

وی افزود: استفاده از انشعاب غیرمجاز، علاوه بر افزایش بی رویه مصرف سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تاسیسات شرکت آبفای استان شده است.

مدیر آبفای چگنی ادامه داد: مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب و کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی شده و به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه نیز می‌شود.

قلاوندی تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز شامل انشعاب‌ گیری غیرقانونی از خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و حتی انشعاب گیری بدون اطلاع از انشعاب مجاز، دست کاری و تخریب کنتور (به عنوان ابزار سنجش و اندازه‌گیری مصرف)، هدایت آب تاسیسات برای مصارف دیگر، برداشت غیرمجاز از خروجی علمک آبرسانی و شیرهای برداشت عمومی است.

به گفته وی، طبق قانون و دستورالعمل‌های وزارت نیرو، استفاده کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب به جبران خسارت، پرداخت جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف در این زمینه را با شماره تماس ۱۲۲، به شرکت آبفای لرستان اطلاع دهند.

جمع آوری ۳۱۵ انشعاب غیرمجاز در کوهدشت

مدیر شرکت آب و فاضلاب کوهدشت نیز از شناسایی و جمع آوری ۳۱۵ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در این شهرستان خبر داد و افزود: این انشعابات غیرمجاز طی پنج ماه گذشته، شناسایی و جمع آوری شده است.

"ابراهیم قادری" با اشاره به کمبود منابع در منطقه و ضرورت بهره برداری بهینه از منابع آبی موجود عنوان کرد: صاحبان انشعاب غیرمجاز علاوه بر آسیب به شبکه‌های آبرسانی، موجب تضییع حقوق مشترکان قانونی می‌شوند که به همین علت شناسایی این موارد بدون وقفه و با حساسیت ویژه‌ای ادامه دارد.

قادری تصریح کرد: این شهرستان با چهار بخش مرکزی، درب گنبد، گراب و کوهنانی (شهری و روستائی) دارای۵۲ هزار و ۵۱۶ مشترک آب شرب و ۱۳ هزار و ۸۲۹ مشترک فاضلاب می باشد.

۶۰۰ هزار اشتراک آب بخش شهری و روستایی در استان لرستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha