۲۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب چهار شهر خراسان رضوی جذب شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای تربت حیدریه، نیشابور، خواف و تایباد جذب شده است.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره ساخت این تصفیه خانه ها در شهرهای نیشابور و تربت حیدریه چهار سال و دوره بهره برداری توسط بخش خصوصی ۲۵ سال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: این تصفیه خانه ها در شهرهای خواف و تایباد نیز در بازه زمانی سه ساله ساخته می شود و دوره بهره برداری آن توسط بخش خصوصی به ترتیب ۲۵ و ۲۰ سال تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اخذ وام بانکی برای تکمیل طرح آبرسانی مجتمع های روستایی و تکمیل خط انتقال فاضلاب شهر سبزوار نیز در دست پیگیری است که از این محل ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای بخش آب روستایی و ۵۶۰ میلیارد ریال هم برای فاضلاب سبزوار در نظر گرفته شده است.

امامی افزود: دریافت مجوز و شناسایی سرمایه گذار برای تکمیل طرحهای فاضلاب شهرهای کاشمر، گناباد، سبزوار، شهرک ولیعصر تربت حیدریه، طرقبه - شاندیز، نشتیفان، سنگان و تربت جام، تجهیز دستگاه های آب شیرین کن و کاهش آب بدون درآمد و هدر رفت آب از محل شناسایی سرمایه گذار نیز از دیگر برنامه های این شرکت است.

او ادامه داد: برای توسعه خدمات آب و فاضلاب در خراسان رضوی از فرصتهای مختلف و تنوع منابع مالی طرح های سرمایه گذاری استفاده می شود.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب استان از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات تامین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha