کمبود معلم در هر سه مقطع تحصیلی مراغه

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶
کد خبر: 85224445
کمبود معلم در هر سه مقطع تحصیلی مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مراغه بیان کرد: بزرگترین مشکل در سال تحصیلی پیش‌رو کمبود نیرو به تعداد ۱۵۰ معلم در مقطع ابتدایی، چهار هزار ساعت در متوسطه اول و ۲ هزار ساعت در متوسطه دوم بوده که یکی از دلایل آن بازنشستگی ۳۰۲ نفر از معلمان طی ماه‌های اخیر است. 

به گزارش ایرنا «حسین اکبریان» روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: اخیرا و در مقطع ابتدایی ۳۴ مدیر بازنشسته شدند که زمینه برای به‌کارگیری دوباره ۱۶ نفر از آنان فراهم، و در بقیه موارد نیز به طرق مختلف تلاش شد تا نیروها تامین و به مناسب‌ترین شکل ممکن سازماندهی شوند.

وی به آغاز عملیات اجرایی چند مدرسه خیرساز از جمله ۶ کلاسه «دانشومند» اشاره و بیان کرد: مدرسه خیرساز ۶ کلاسه مرحوم «هندی‌زاده» نیز در مرحله ثبت‌نام دانش‌آموزان قرار دارد و با افتتاح آن، از تردد دانش‌آموزان منطقه کمربندی‌شرقی به مرکز شهر جلوگیری می‌شود.

مراغه ۸۰ معلم استاد تمام دارد

مدیر آموزش و پرورش مراغه رتبه‌بندی معلمان را اولین قدم در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش و ارتقای منزلت معلمان عنوان کرد و گفت: این شهرستان ۸۰ معلم رتبه ۵، معادل استاد تمام دارد که زیربنای ارتقای کیفیت آموزشی به شمار می‌رود.

«اکبریان» با بیان اینکه بیشترین اعتراض‌ها در زمینه رتبه‌بندی معلمان استان به مراغه تعلق داشت، بیان کرد: در مستندسازی سوابق سه‌هزار معلم شاغل این شهرستان بیش از اندازه دقت شده بود و پس از اعتراض برخی از معلمان، زمینه برای احقاق حق آنان فراهم شد و اکنون وضعیت مورد رضایت همکاران است.

درآمد آموزش و پرورش مراغه هشت برابر شد

مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اینکه درآمد سالانه این مدیریت زیر ۵۰۰ میلیون تومان بود، بیان کرد: این درآمد اکنون به بالای چهار میلیارد تومان رسیده و برای افزایش آن به بالای ۶ میلیارد تومان، هدفگذاری شده است.

«اکبریان» ادامه داد: پیگیری‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در زمینه رایزنی برای اختصاص درآمدها به منطقه از عوامل افزایش درآمد آموزش و پرورش شهرستان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: به واسطه همین افزایش درآمد، اخیرا ۲.۵ میلیارد تومان برای بهسازی تالار شهید بهشتی هزینه شد و در مراحل بعدی نیز سالن جانبی و سرویس‌های بهداشتی این تالار بهسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: مصوبه‌های گذشته شورای آموزش و پرورش شهرستان تحقق یافته و جلسه‌های متعددی نیز برای ساماندهی سرویس مدارس برگزار، و پیمانکار مربوطه مشخص شده است اما انتظار داریم تا تعداد پیمانکاران حداقل به ۲ پیمانکار افزایش یابد.

شورای آموزش و پرورش مراغه با حضور نمایندگان دانش‌آموزان برگزار می‌شود

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش مراغه گفت: جلسات این شورا از این پس با حضور نمایندگان دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا برخی از مسایل از دید آنان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

«داود اسدیان» به اهمیت تربیت در کنار تعلیم تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید در فضای آرام و بانشاط تحصیل کنند و تعلیم و تربیت آنان باید در اولویت اول باشد.

کمبود معلم در هر سه مقطع تحصیلی مراغه
فرماندار و مدیر آموزش و پرورش مراغه - جلسه شورای آموزش و پرورش

وی همچنین حضور علما در مدارس با هدف تبیین مسایل مختلف را مورد تاکید قرار داد و از مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواست تا در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

فرماندار مراغه همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دانش‌آموزان بیش از پیش با فرهنگ اربعین آشنا شوند، اضافه کرد: اربعین رسانه فرامرزی است و هرکسی می‌خواهد زمینه را برای ظهور فراهم کند، باید به اربعین کمک کند.

به گزارش ایرنا در این جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش مراغه نکته‌نظرهای خودشان در زمینه ارتقای سطح تعلیم و تربیت در مدارس و همچنین سرویس مدارس را بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha