نوسازی مدارس سمنان استانداردسازی گرمایش ۵۰۲ مدرسه را در برنامه دارد

سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به تحصیل ۱۳۲ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار فضای آموزشی گفت: استانداردسازی ۵۰۲ مدرسه استان با نوسازی موتورخانه و جمع‌آوری بخاری‌های گازی در دستور کار است.

امیرحسین قزوینیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بساط مدرسه‌های خشتی و گلی و بخاری نفتی در مدرسه‌های استان سمنان از سال ۱۳۹۹ برچیده شد و اکنون مدرسه خشتی و گلی در استان وجود ندارد.

نوسازی مدارس سمنان استانداردسازی گرمایش ۵۰۲ مدرسه را در برنامه دارد

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ جمع‌آوری بخاری‌های گازی و نوسازی موتورخانه‌های قدیمی و فرسوده در مدرسه‌های استان سمنان در دستور کار است.

قزوینیان اضافه کرد: ۳۶ کلاس درس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای نظام تعلیم و تربیت در استان سمنان آماده‌سازی شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ طبق برنامه‌ریزی‌ها ۷۴ کلاس درس در قالب ۱۸ طرح با زیربنای بیش از ۲۰ هزار مترمربع و با برآورد هزینه‌ای برابر با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل و تحویل می‌شود.

وی با اشاره به نقش خیران در تکمیل طرح‌های نیمه تمام نظام تعلیم و تربیت و استانداردسازی مدرسه‌ها، افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش در زمینه فرهنگ‌سازی مشارکت آحاد جامعه در این کار خداپسندانه یاری کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و تخصیص اعتبارات کافی در این بخش دغدغه اصلی این اداره‌کل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳۲ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار فضای آموزشی استان سمنان تحصیل می کنند و میزان مدارس نیازمند تخریب و نوسازی در این استان حدود ۶۰ درصد عنوان می شود؛ به طوری که ۳۲ درصد از مدارس شهری و روستایی استان سمنان فرسوده و ۲۸ درصد مدارس تخریبی است، به عبارتی ۶۰ درصد مدارس استان سمنان باید تخریب و یا بازسازی شود که این امر نیازمند اعتبارات کلان است.

نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ۲ هزار میلیارد ریال از محل مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان اعتبار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha