۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85228724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار هیات حماس با نبیه بری درباره اردوگاه عین الحلوه/ اعزام نیروهای ارتش لبنان به صیدا

تهران-ایرنا- درپی درگیری‌ها در اردوگاه پناهندگان فلسطینی «عین الحلوه» هیاتی از جنبش حماس امروز پنجشنبه با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و در این باره گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری ملی لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان امروز در «عین التینه» بیروت میزبان موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماس در راس هیئتی از این جنبش متشکل از احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان، علی برکه از اعضای رهبری این جنبش در خارج، جهاد طه سخنگوی رسمی حماس و محمد الجباوی رئیس پرونده فلسطین در جنبش امل، بود و در این دیدار آخرین تحولات وضعیت اردوگاه عین الحلوه مورد بررسی قرار گرفت.

ابومرزوق پس از پایان این دیدار گفت: ما درگیری‌ها در عین الحلوه را محکوم می‌کنیم و این اتفاقات را عملیات مشکوک می‌دانیم که به هیچ وجه نه ربطی به مسئله فلسطین دارد و نه به برقراری امنیت. این که ملت فلسطین آواره شوند، فرزندانشان بمباران شوند و خون آنها ریخته شود، یک اقدام ملی نیست و ارتباطی با امنیت ندارد.

وی افزود: موضع ما مبنی بر محکوم کردن همه درگیری‌ها، توقف فوری درگیری‌ها و ممنوعیت درگیری فلسطینی‌ها با یکدیگر است و هر اقدامی در موضوع فلسطین باید از طریق گفت‌وگو، اجماع و تفاهم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز افرادی جمع شده تا پشت به فلسطین بجنگند، اما نمی‌دانیم چهره های آنها به سمت چه طرفی است؟ این مسئله باید هرچه سریع تر متوقف شود. راهی جز آتش‌بس، عقب‌نشینی شبه‌نظامیان، پایان دادن به نظامی‌سازی در داخل اردوگاه‌ها به این شیوه تحقیرآمیز، بازگشت مردم فلسطین به جای خود در اردوگاه، باز کردن مدارس، خروج عناصر درگیر از آنها و ازسرگیری دوباره روند آموزشی در اردوگاه وجود ندارد.

در همین راستا، منابع خبری اعلام کردند که یگان‌هایی از ارتش لبنان به سمت صیدا حرکت کرده‌اند.

برپایه این گزارش، نیروهای ارتش لبنان از طریق جاده ساحلی از «خلده» به سمت صیدا در حرکت هستند و تجهیزات آنها نیز به اولین ایست بازرسی در این جاده رسیده است.

این اقدام پس از سفر جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان به صیدا و در راستای تقویت یگان‌های مستقر ارتش در اطراف اردوگاه عین الحلوه انجام شده است.

با وجود تلاش‌های دولت و ارتش لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه «عین الحلوه»، درگیری‌ها در این اردوگاه همچنان ادامه دارد. تاکنون چندبار آتش بس شکننده برقرار اما اندکی بعد درگیری ها از سرگرفته شده است.

درگیری‌های هفته جاری در اردوگاه عین الحلوه تا بدین لحظه هشت کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

این اردوگاه آوارگان فلسطینی اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در روزهای نخست آن، هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، مجبور به ترک منازلشان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha