بارش‌های پاییزی در چهارمحال و بختیاری از نیمه مهر آغاز می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌ها در استان در پاییز و زمستان در حد عادی(نرمال) پیش‌بینی می‌شود، گفت: بارش‌های پاییزی استان از نیمه مهر آغاز می‌شود.

معصومه نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها در آبان و آذر نسبت به میانگین بلندمدت بالاتر از حد عادی(نرمال) برآورد می‌شود اما بارش‌های زمستان نسبت به پاییز کمتر خواهد بود.

وی وضعیت دما در فصل پاییز را بیشتر از میانگین بلندمدت اعلام کرد و گفت: دمای هوا در مهر تا ۲ درجه، در آبان بین یک تا ۱.۵ درجه و در آذر حدود نیم درجه سانتی‌گراد بیشتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه طی روزهای آینده پدیده جوی خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: تا پایان هفته آسمان استان صاف تاقسمتی ابری همراه با وزش باد است که با افزایش سرعت باد، خیزش گرد و خاک محلی شکل می‌گیرد.

نوروزی یادآور شد: از نظر دمایی نیز تا پایان هفته نوسان قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک دهه خشکسالی را پشت سر گذاشته است اما با بارش‌های به نسبت خوب سال آبی جاری از پیشروی خشکسالی در استان تا حدی جلوگیری شد و طبیعت استان توانست خود را تا حدی احیا کند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ کارون و زاینده‌رود و بخشی از رودخانه دز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha