کاهش دما و احتمال سرمازدگی برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی به ویژه در کمینه دماها، خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بن با پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش شد و دما در شهرکرد به ۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی ادامه داد: لردگان نیز با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین ایستگاه گزارش به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه کمینه دما طی روزهای آینده به ویژه یکشنبه و دوشنبه کاهش بین ۲ تا سه درجه‌ای به خود می‌گیرد از همین روز احتمال سرمازدگی محصولات وجود دارد که در همین خصوص هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرده است.

نوروزی یادآور شد: همچنین از روز یکشنبه تا پایان هفته در برخی نقاط استان به ویژه شهرستان کوهرنگ بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی وزش باد شدید را از دیگر رخدادهای جوی روزهای آینده اعلام کرد و گفت: افزایش سرعت باد سبب خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد استان می‌شود.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha