حضور فیلم کوتاه کارگردان کرمانشاهی در بخش مسابقه جشنواره مونته کاتینی ایتالیا

کرمانشاه- ایرنا- فیلم کمدی سیاه «چاقو، شکلات» به کارگردانی «هوشمند ورعی» فیلمساز کرمانشاهی به بخش مسابقه رسمی هفتاد و چهارمین دوره جشنواره «مونته کاتینی» ایتالیا راه یافت.

به گزارش ایرنا؛ «چاقو، شکلات» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی با مدیریت تولید پرویز حسنلو و به تهیه کنندگی مدرسه فیلم موج نو، دکتر هوشنگ ورعی و لطیفه عین جعفری فیلمی است علیه تبعیض جنسیتی که سقوط و پایان یک خانواده نابهنجار را روایت می کند.

فیلمبرداری این فیلم اکسپریمنتال را محمدرضا سکوت انجام داده و صدابرداری و طراحی صدای آن را حسن زاهدی و علی ابوالصدق برعهده داشته اند.

مراحل تدوین و پشتیبانی فنی فیلم با همکاری هومان شیدرنگ، فرامرز بگلو، نیما نوری و محمد علیپور در استودیو پیشگامان سینمای آریا به اجرا درآمده و ساخت موسیقی متن با بهنود یخچالی و تصحیح رنگ و جلوه های ویژه نیز با سرپرستی بنیامین قچاق به پایان رسیده است.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می توان به حمید پیش قدم و هیدا ورعی اشاره کرد.

رئیس انجمن سینما جوان کرمانشاه در ارتباط با حضور این فیلم در جشنواره به ایرنا گفت: جشنواره فیلم "مونته کاتینی" ایتالیا یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های تخصصی فیلم کوتاه در اروپا و جهان به شمار می آید که امسال هوشمند ورعی با فیلم کوتاه "چاقو، شکلات" در بخش اکسپریمنتال به نمایندگی از ایران حضور دارد.

«کامران رضایی» با بیان اینکه این جشنواره در سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر مونته‌کاتینی ترمه ایتالیا تاسیس شد، افزود: تاریخچه سینما در این شهر به سال ۱۹۲۶ میلادی بازمی گردد. زمانی که "مری پیکفورد" و "داگلاس فربنکس" اولین سالن سینما را در مونته کاتینی ترمه افتتاح کردند.

وی اضافه کرد: این جشنواره ایتالیایی تاکنون میزبان بسیاری از بزرگان سینما از جمله چارلی چاپلین، فدریکو فلینی و مارچلو ماسترویانی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha