۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85227068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی مصر برای ایجاد پل هوایی کمک رسانی به لیبی

تهران- ایرنا- رئیس ستاد جنگ ارتش مصر در دیدار با فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی از آمادگی قاهره برای ایجاد پل هوایی به منظور کمک رسانی به مناطق سیل زده این کشور خبرداد.

به گزارش ایرنا از روسیاالیوم، سرلشکر «اسامه عسکر» رئیس ستاد جنگ ارتش مصر روز سه شنبه در شهر بنغازی مورد استقبال «خلیفه حفتر» فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی قرار گرفت.

عسکر در این دیدار از آمادگی مصر برای ایجاد پل هوایی به منظور پشتیبانی از لیبی و ارائه هرگونه کمک و در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات مورد نیاز تیم های جست و جو و نجات خبر داد.

ریاست جمهوری مصر روز سه شنبه در همدردی با زلزله زدگان مغرب و سیل زدگان لیبی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در نشستی با حضور وزیر دفاع و رئیس ستاد جنگ ارتش این کشور دستور داد در همکاری و هماهنگی با نهادها و دستگاه های لیبی و مغرب هر نوع کمک و پشتیبانی مورد نیاز را به آسیب دیدگان در لیبی و مغرب ارائه کنند.

به دنبال جاری شدن سیل و طوفان روز گذشته در لیبی که شدیدترین بارندگی ها در ۴۰ سال گذشته در این کشور توصیف شده است، دولت لیبی خواستار کمک های بین المللی شد، تعدادی از کشورها نیروهای امدادی را به لیبی روانه کرده و پروازهایی با تیم‌های امدادی از جمله قایق‌های نجات، چادر و تدارکات در هواپیما سازماندهی شده است.

عثمان عبدالجلیل وزیر بهداشت در دولت مکلف پارلمان لیبی گفت که سه هزار نفر کشته شده اند و پیش بینی می شود که شمار کشته ها به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

طوفان "دانیل" روز یکشنبه لیبی را درنوردید و خسارت سنگینی به زیرساخت‌های عمومی و املاک و دارایی‌های خصوصی شهروندان وارد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha