۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85234355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در روز دوشنبه

تهران – ایرنا – کمیسیون ملی انتخابات مصر، از زمینه سازی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور خبر دادو اعلام کرد که زمانبندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در روز دوشنبه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه الیوم السابع، "احمد بنداری" رئیس بخش اجرایی کمیسیون ملی انتخابات مصر در این باره اعلام کرد که کمیسیون مذکور روز دوشنبه آینده (25 سپتامبر) جدول زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد.

بنداری افزود: مردم منبع اصلی قدرت هستند و حق دارند رئیس جمهورشان را انتخاب کنند.

این مسئول انتخاباتی مصر، همچنین متعهد شد که حقوق افراد واجد شرایط مایل به نامزدی در انتخابات، تضمین شود تا هر فردی که مایل به نامزدی است مدارک خود را به کمیسیون ارائه کند. کمیسیون نیز به نوبه خود به اعتراضات ارائه شده به آن رسیدگی کند.

بنداری افزود: کمیسیون عالی انتخابات، اتهام زنی ها و تشکیک درباره شفافیت و بی طرفی اش را بررسی خواهد کرد و در آینده علیه کسانی که می خواهند این روند دمکراتیک را تخریب کنند اقدام خواهد کرد.

رئیس بخش اجرایی کمیسیون ملی انتخابات مصر همچنین تأکید کرد: انتخابات تحت نظارت دستگاه قضایی برگزار خواهد شد و همه نامزدها در کلیه حوزه های رأی گیری نمایندگانی خواهند داشت.

احمد بنداری، همچنین از رسانه ها، خواست بی طرفی و قوانین کمیسیون انتخابات را رعایت کنند.

رئیس جمهور مصر برای دوره شش ساله انتخاب می شود و ملیون ها مصری واجد شرایط حضور در انتخابات هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha