۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85227585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان آتش سوزی مراتع زنجان بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ هکتار از مراتع و منابع طبیعی استان در آتش سوخت که این میزان طی سال گذشته ۵۲ هکتار بوده و ۳۲۳ درصد افزایش یافته است.

حسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناطق بحرانی استان از حیث آتش سوزی اشاره کرد و افزود: این مناطق از نظر موقعیت و شرایط طبیعی، پوشش گیاهی و جنگلی بیشتر در معرض آتش سوزی قرار می گیرد و ۲ شهرستان زنجان و طارم در این بخش جای دارد.

وی به اهم اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آتش سوزی اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه در اداره کل و منابع طبیعی شهرستان های تابعه، تهیه و ارسال نقشه پراکنش آتش سوزی در استان زنجان از سال ۹۵ تا سال گذشته و ارسال آن به فرمانداری ها و منابع طبیعی شهرستان، برگزاری کارگاه آموزش و پیشگیری آتش سوزی ویژه کارکنان یگان حفاظت سطح استان و جوامع محلی و تشکیل کشیک آتش سوزی از جمله این اقدامات بوده است.

حسینی به علل و عوامل بروز و توسعه آتش سوزی در استان اشاره کرد و گفت: بی احتیاطی برخی از رهگذران، گسترش آتش به جنگل های کاشته شده با گونه های سوزنی برگ در مناطق حساس، وجود درختان پوسیده، توخالی، شکسته و افتاده فراوان هم احتمال وقوع آتش سوزی را افزایش می دهد.

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان ادمه داد: بروز پدیده خشکسالی مستمر طی سالیان اخیر و افزایش دما و آتش زدن بقایای گیاهان زراعی در اراضی مجاور جنگل ها و مراتع توسط برخی از کشاورزان در بروز آتش سوزی ها موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر مساحت کل استان زنجان ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار هکتار و مساحت مراتع نیز یک میلیون و ۶۲ هزار و ۸۶۲ هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha