سه بیمارستان کرمان آماده پذیرش گردشگران سلامت است

کرمان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از راه‌اندازی کمیته مشترک گردشگری سلامت با حضور دست‌اندرکاران این حوزه و آماده سازی سه بیمارستان این استان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محمدعلی کدوری در نشست کمیته راهبردی سلامت استان کرمان بیان کرد: کمیته مشترک سلامت استان با هدف ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری سلامت و با حضور دستگاه‌هایی همچون استانداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی و غیره راه‌اندازی شده است.

وی افزود: افزایش مراکز درمانی دارای مجوز IPD و همچنین افزایش تعداد گردشگران سلامت ورودی به استان کرمان از اهداف راه اندازی این کمیته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان تصریح کرد: خوشبختانه این استان با توجه به قابلیت‌هایی که در زمینه امکانات پزشکی و درمانی و سایر زیرساخت‌های حوزه گردشگری سلامت دارد می‌تواند به یکی از استان‌های مطرح در این حوزه تبدیل شود.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های مهرگان و راضیه فیروز دارای مجوز IPD هستند و به تازگی هم مدیریت بیمارستان باهنر کرمان آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است.

کدوری با اشاره به سرمایه‌گذارهای شرکت هواپیمایی ماهان در حوزه‌ گردشگری این استان خاطرنشان کرد: این شرکت بزرگ به تنهایی می‌تواند در زمینه جذب توریست سلامت از کشورهای همسایه کمک زیادی به استان کرمان کند.

به گزارش ایرنا، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha