استاندار کرمان: سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در حوزه درمان استان ضروری است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت حمایت بنگاه‌های اقتصادی از ورزش گفت: شرکت‌ها باید در امور دیگر همچون حوزه درمان نیز هزینه کنند زیرا برخی از این شرکت‌ها موجب ایجاد بیماری می‌شوند و آلودگی ایجاد می‌کنند لذا باید در ساخت بیمارستان‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای راهبری تحول اداری استان کرمان با انتقاد از وضعیت سرانه درمانی کرمان افزود: شرکت ها حتی اگر بخواهند می توانند سهامدار بیمارستان شوند و طرح های سرمایه گذاری این حوزه را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: شرکت ملی مس چهار هزار میلیارد ریال فقط در سه ورزشگاه هزینه کرده در حالی که اعتبار حوزه ورزش از پول مسئولیت اجتماعی معادن نیست بلکه سهامدار آن را پرداخت می کند.

استاندار کرمان گفت: مشکلات ورزشگاه رفسنجان رفع شده و همچنین ساخت ورزشگاه در شهربابک و کرمان ظرفیت بزرگی برای این استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان صرفا پاسخگوی مراجعان شهر و استان کرمان نیست بلکه بیماران جنوب شرق کشور را نیز پوشش می دهد و امکانات، تجهیزات و شرایط این حوزه استان اصلا مناسب نیست و بار زیادی بر دوش آن قرار گرفته است.

فداکار افزود: اورژانس بیمارستان باهنر نیز تصادفات کل منطقه را پوشش می دهد در حالی که پولی دریافت نمی کند، این دانشگاه ظرفیت های خوبی دارد ضمن آنکه باید قانون مولدسازی را پیگیری کند. در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ظرفیت های خفته زیادی دارد و اکنون می تواند حتی یک بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بسازد.

وی گفت: وجود پرواز خارجی شاخص مهم دیگری است که پیگیر آن هستیم باید حتما یک پرواز خارجی به خطوط پروازی استان کرمان اضافه شود.

استاندار کرمان یادآور شد: نیروی انسانی و پزشک متخصص خوبی در این استان داریم اما در حوزه بیمارستان ها کمبودهایی وجود دارد و این کمبود به دلیل این است که بار بیماران منطقه به دانشگاه کرمان اضافه می شود و پروژه بیمارستان کهنوج و عنبرآباد سال ها آغاز شده اما تکمیل نشده و بار آن بر بیمارستان جیرفت و کرمان تحمیل شده است.

وی ادامه داد: کرمان در حوزه بخش خصوصی و دولتی کرمان ظرفیت خوبی برای مبارزه با سرطان ایجاد کرده و راه اندازی دستگاه پت اسکن ظرفیت خوبی است که می‌تواند برای این استان جذب بیمار کند که یک فرصت است.

فداکار بیان کرد: زمین ۲۷ هکتاری هفت باغ کرمان را برای بیمارستان بنیاد شهید کنار گذاشته شده که ظرفیت خوبی است و یاس و مجموعه دیگر سرمایه گذاری خوبی در این منطقه کردند که تمامی آنها را باید در چرخه سلامت وارد کنیم.

وی عنوان کرد: راه و شهرسازی حتما برای تامین زمین شهرک سلامت کرمان کمک کند زیرا این پروژه اشتغالزایی و درآمد ارزی دارد.

استاندار کرمان با اشاره به دریافت مجوز ساخت بیمارستان جدید ۷۵۰ تختخوابی گفت: ساخت این بیمارستان باید به خواست عمومی تبدیل شود و ساخت شهرک سلامت را پیگیری می کنیم و همچنین به ساخت مرکز سلول‌های بنیادین که مزیت نسبی دارد کمک کنیم.

وی تاکید کرد: تمامی هتل و امکانات باید در قالب شهرک سلامت به صورت یک جا جمع شوند، در این زمینه تجمع مراکز درمانی در نقطه ای از شهر کرمان، زندگی عادی مردم را مختل می کند، باید جایی زمین واگذار شود تا بخش خصوصی در آن مکان سرمایه گذاری کند.

وی افزود: همچنین شهرستان های سیرجان و رفسنجان می تواند کار احداث شهرک سلامت را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha