۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85228572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضایل اخلاقی پیامبر برای نسل جوان تبیین شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیامبر(ص) فضایل اخلاقی زیادی داشتند که باعث جذب مردم شد و این فضیلت‌ها باید برای جامعه و نسل جوان تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در سریش آباد اظهار کرد: قدم نهادن در مسیر سعادت بخش نبوی از اهم واجبات است و شخصیت فخر کائنات باید همواره الگوی ما مسلمانان باشد.

وی یادآور شد: این خصلت‌ها غیر از نماز و عبادات و تقوای باطنی بوده و ویژگی‌های منحصر بفردی بوده که موجب جذابیت و کشش مردمی ایشان بوده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: رسول الله (ص) دستگیر و غم خوار فقرا و افتاده حالان بودند و در کنار این خصلت مهم، ایشان مردم دار بودند و در نمازهای واجب جویای حال نمازگزاران و سایر مسلمین می‌شدند و اگر کسی مریض بود به عیادتش می‌رفتند.

حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: یکی دیگر از خصلت‌های ایشان سعه اخلاق نبوی بوده است و با اینکه بعضی‌ها با نامهربانی با ایشان برخورد می‌کردند ایشان خیلی تحملشان بالا بود.

وی ادامه داد: اگر ما مسلمانان این خصلت‌های والای نبوی را همواره مدنظر داشته باشیم می‌توانیم سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم و زندگی سالمی داشته باشیم.

در خاتمه شرکت کنندگان در عزای حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سینه زنی کردند و اشک ماتم ریختند.

در این مراسم ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای نذری پخت و در بین شرکت کنندگان در مراسم توزیع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha