۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85228910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا در پی توقف میلیون‌ها دلار کمک به مصر و تخصیص آن به تایوان و لبنان

نیویورک- ایرنا- یک رسانه آمریکایی اعلام کرد دولت بایدن به کنگره اطلاع داده است که قصد دارد  کمک ۸۵ میلیون دلاری به مصر که مشروط به پیشرفت این کشور در مسائل حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی بود را متوقف کند و در عوض این بودجه را به تایوان و لبنان اختصاص خواهد داد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام آگاه افزود که دولت آمریکا ۵۵ میلیون دلار از این بودجه را به تایوان و ۳۰ میلیون دلار را به لبنان اختصاص خواهد داد.

حدود ۳۲۰ میلیون دلار از ۱ میلیارد دلار کمک مالی نظامی خارجی که آمریکا هر سال به مصر می دهد مشروط است و به مسائل حقوق بشر مرتبط است.

ماه گذشته، گروهی متشکل از ۱۱ دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه خواستند تا ارائه تمام ۳۲۰ میلیون دلار بودجه نظامی خارجی را به دلیل نگرانی در مورد نقض حقوق بشر قاهره متوقف کند.

در همین حال، دولت آمریکا در حال تقویت قابلیت‌های دفاعی تایوان به بهانه آماده‌سازی این جزیره برای درگیری احتمالی با چین بوده است و در ماه ژوئیه بسته تسلیحاتی جدیدی را برای این جزیره به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha