۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85229157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری برنامه‌های آخر صفر در ۷۶۲ مسجد استان همدان

۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85229157
برگزاری برنامه‌های آخر صفر در ۷۶۲ مسجد استان همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان گفت: ۷۶۲ مسجد و حسینیه در سطح این استان فعال است و برنامه‌های دهه پایانی صفر در این مساجد و حسینیه‌ها در حال اجرا است.

حجت الاسلام "مهدی ارتقایی" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۹۶ برنامه محوری دهه آخر صفر اجرا می شود.

وی افزود: همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برنامه‌های مختلفی در سطح استان همدان توسط سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری نهادها و گروه‌های مختلف مردمی و گروه‌های جهادی برگزار شد و این مراسم‌ها همزمان با شهادت امام رضا(ع) در حال برگزاری است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان گفت: همزمان با ایام دهه پایانی صفر، ۶۸۵ مبلّغ در سطح استان همدان اعزام شدند.

حجت الاسلام ارتقایی ادامه داد: همچنین ۱۰ گروه تبلیغی نیز از استان قم برای برنامه‌های تبلیغی و جهاد تبیین در دهه آخر صفر در سطح استان فعالیت دارند.

به گفته او؛ ۵۶۹ هیات مذهبی در دهه آخر صفر فعال است و این هیات‌ها با برگزاری برنامه‌های عزاداری، سوگواری، برپایی آیین های عزاداری در سطح استان همدان و همزمان با این ایام در حال عزاداری هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان برپایی ایستگاه‌های صلواتی، هیات های عزاداری، روضه‌های خانگی، پویش‌های مختلف در فضای مجازی و محافل قرآنی را از جمله برنامه‌های متناسب با دهه پایانی صفر عنوان کرد.

حجت الاسلام ارتقایی همچنین به برپایی یک‌هزار و ۳۷۵ برنامه و مراسم در ایام دهه اخر صفر در سطح استان همدان اشاره و بیان کرد: این برنامه‌ها و مراسم‌ها در سطح مساجد، محلات، تکایا، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی در حال برگزاری است.

وی افزود: در سالروز رحلت پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) بعد از نماز ظهر و عصر در ۲۸۸ مسجد استان همدان زیارت از بعید(زیات پیامبر از راه دور) قرائت شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان همچنین برگزاری هیات های عزاداری به صورت ویژه در منطقه دره مرادبیک، شهرک فرهنگیان، شهرک مدنی با حرکت به سمت حسینیه آل رسول(ص) و تجمع با برپایی محفل قرآنی در محکومیت اهانت به ساحت قرآن و برپایی آیین های عزاداری در حسینیه زینبیه را از برنامه‌های شاخص عزاداری در این استان برشمرد.

حجت الاسلام ارتقایی یادآور شد: در سایر شهرستان‌های استان نیز مراسم‌های ویژه عزاداری و اجتماع و هیات‌های هذهبی با برپایی مراسم سوگواری در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha