۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85220051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع پرشور جاماندگان اربعین حسینی در همدان

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85220051
اجتماع پرشور جاماندگان اربعین حسینی در همدان

همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اجتماع پرشور جاماندگان اربعین حسینی فردا چهارشنبه با مشارکت مردمی و شورای هیات های مذهبی در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام "مهدی ارتقایی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم اجتماع جاماندگان اربعین در شهر همدان از ساعت ۱۰ صبح فردا با تجمع در میدان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) زیارت اربعین را قرائت می کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت حاضر در تجمع جاماندگان اربعین با اتمام این مراسم به صورت نمادین به سمت امام زاده عبدالله(ع) حرکت می‌کنند افزود: در مسیر چندین موکب با همکاری اصناف و حسینیه‌ها برپا شده است و در نهایت نماز باشکوه روز اربعین در امام زاده عبدالله(ع) اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام ارتقایی ادامه داد: سخنران مراسم روز اربعین در همدان آیت ‌الله "حبیب الله شعبانی موثقی" نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ۱۵۰ موکب در ایام اربعین حسینی در استان برپا شد و از ۱۰ روز مانده به اربعین موکب‌های حسینی، خدماتی به زائران ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام ارتقایی اظهار داشت: اعزام روحانی و مبلغان به موکب‌ها، برپایی روضه‌های خانگی، برگزاری مراسم‌ عزاداری و سخنرانی در مساجد، برپایی هیات‌های مذهبی و پویش‌های مختلف در این ایام در دستور کار قرار دارد.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح مناطق شهری و روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha