صاحب‌نظران با تحلیل اقناعی دستاوردهای نظام مانع سیاه‌نمایی شوند

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: صاحب‌نظران عرصه‌های مختلف با تحلیل اقناعی دستاوردهای نظام به جوانان مانع از تاثیرگذاری تخریب، سیاه نمایی و بزرگ‌نمایی معاندان در جامعه شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه، اظهار کرد: هر جامعه‌‏ای در کنار پیشرفت‌ها و توفیقاتی که دارد، ممکن است مشکلات و ناکامی‏‌هایی نیز داشته باشد که نباید نسبت به آن‏ها بی‏‌تفاوت بود و باید از مجاری قانونی و با احساس مسئولیت و وجدان کاری مسئولان امر، پیگیری و حل و فصل شود.

وی، با بیان اینکه اما آنچه نباید گرفتار آن شد، ناسپاسی نسبت به خدمات و اقدامات بزرگ و خیره‌‏کننده‏ انجام شده است، یادآور شد: آنقدر که در جامعه ما تخریب و سیاه‌‏نمایی و بزرگ‌‏نمایی ضعف‌ها عادت شده، هرگز نسبت به توفیقات و پیشرفت‌هایی که در عرصه‏‌های مختلف، عزت و اقتدار و امنیت برای میهن اسلامی به ارمغان آورده است، حرف و سخن و تحلیل اقناعی به‌‏ویژه برای نسل جوان وجود ندارد.

امام جمعه ساوه خاطر نشان کرد: همچنین بعضی از جناح‌ها و بسیاری از افراد در فضاهای مجازی بیشتر از همه، خدمات دلسوزان انقلاب را که خدمات نظام است را زیر سوال می‌برند و با این اقدام باعث القای یاس و ناامیدی در جامعه می شوند.

آمریکا مردم کشورهای منطقه را به سمت گروه‌های تروریستی سوق می‌دهد

وی خاطر نشان کرد: در نهایت اینکه آمریکا همچنان به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی همواره به‌ دنبال عملی کردن طرح خصمانه خود در زمینه تجزیه ایران است.

وی افزود: در این راستا واشنگتن طرح‌های متعددی برای بحران‌سازی در ایران با ایجاد و دامن‌زدن به اختلافات قومی و مذهبی، بحران‌سازی جنسیتی با ادعای حمایت از زنان ایرانی و حقوق آن‌ها دارد که به ویژه در ناآرامی‌های سال گذشته بسیار مورد تاکید قرار گرفت.

آمریکا همچنان به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی همواره به‌دنبال عملی کردن طرح خصمانه خود در زمینه تجزیه ایران است

حجت اسلام رحیمی یادآور شد: ایجاد ایستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موساد در شمال عراق و جمهوری آذربایجان با هدف پایش و خرابکاری و ایجاد جنگ قومی و مذهبی در افغانستان و منطقه با انحراف افغانستان از پیگیری روند سیاسی برای تشکیل دولت وحدت ملی و فشار اقتصادی به این کشور با هدف سوق‌دادن مردم افغانستان به گروه‌های تروریستی از جمله برنامه‌های آمریکا در حوزه امنیتی ایران است.

وی گفت: انتظار است، با هوشیاری و شناخت نقشه دشمن و عدم غفلت از طراحی‌های شیطانی آنها و نیز شناخت درست صحنه و اتخاذ مواضع بصیرانه، این‌بار نیز دشمن خائن و پیمان شکن در خواب‌های آشفته خود پنبه دانه خواهند دید.

تعهد و عمل مسئولان یکی باشد

خطیب جمعه ساوه در ادامه با اشاره به دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب، افزود: جامعه‌‏ای پویا و امن و رو به رشد و پیشرفت خواهد بود که مدیرانش با داشتن تعهد و تخصص لازم خود را همواره خادم دلسوز و بی‏‌منت مردم بدانند.

وی افزود: این مدیران باید در مقام عمل نیز با پرهیز از هرگونه غفلت، ضمن رصد توطئه‌‏های دشمنان و بستن مجاری نفوذ بدخواهان، بر سرمایه‌‏های اجتماعی به‌‏ویژه اعتماد و اطمینان مردم را افزایش دهند

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: با تاسی از آموزه‌ها و تاکیدهای امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، دست‏کم گرفتن دشمن، خوش‏بینی و خوش‏‌خیالی در برابر دشمنان، اعتماد به دشمن‏، بی‏‌مسئولیتی و بی‏‌تعهدی‏ و سهل‌‏انگاری و بی‏‌برنامگی‏ را از عوامل زمینه‌‏ساز غفلت است که موجب آسیب‌هایی همچون فتنه را موجب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha