۵۶ طرح آموزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - همزمان با افتتاح ۲ هزار طرح آموزشی، تربیتی و پرورشی در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ۵۶ طرح آموزشی شامل ۱۶۵ کلاس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی روز یکشنبه در مراسم افتتاح این طرح‌ها که همزمان با سراسر کشور و برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ۵۶ فضای آموزشی که امروز همزمان با ۲ هزار طرح در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد شامل ۱۶۵ کلاس درس و ۱۷ هزار و ۷۵۰ متر مربع زیربناست که امیدواریم با افتتاح آنها بخشی از کمبود فضای آموزشی در استان جبران شود.

حامد رخسارپور ادامه داد: سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر بوده با این وجود در برخی مناطق به ویژه مرکز استان با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.

وی گفت: دولت سیزدهم ۲ رویکرد اتمام پروژه‌های خیرساز و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار داده است و در خراسان جنوبی بیش از ۱۵۰ طرح آموزشی خیرساز به صورت نیمه تمام وجود دارد که امروز ۵۶ طرح افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد عدالت آموزشی اولویت دولت سیزدهم است تاکید کرد: بر همین اساس باید مناطقی که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: شهرستان بیرجند به خاطر رشد جمعیت و افزایش مهاجرت ناشی از خشکسالی‌های متوالی کمترین سرانه فضای آموزشی را دارد و ساخت مدرسه در این شهرستان دارای اولویت است.

رخساپور یادآور شد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تامین فضاهای آموزشی باید به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی برویم که در این خصوص برخی پروژه‌ها طراحی شده و خیران هم پای کار آمده‌اند.

وی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای تامین فضاهای فیزیکی، ایمنی مدارس است که مدیران و معلمان بدون دغدغه به امر تعلیم و تربیت برسند.

این مراسم در بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و فرهنگیان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha