محیط زیست خراسان شمالی با ۲۰۷ مورد تخلف برخورد کرد

بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۲۰۷ مورد تخلف زیست محیطی در استان شناسایی و با ۲۳۵ نفر متخلف برخورد قضایی شد.

سیدمحمد موسوی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۲۶ فقره پرونده متخلفان زیست محیطی مختومه شد و ۲۰۱ فقره پرونده در جریان رسیدگی است.

وی تصریح کرد: امسال ۱۲۸ مورد تعلیف غیرمجاز دام در مناطق مختلف استان شناسایی و محیط‌بانان در این زمینه ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام را مهار و با عاملان آن برخورد کردند.

موسوی افزود: در نیمه نخست پارسال محیط بانان ۶۲ هزار و ۵۶۰ راس دام غیر مجاز را مهار کردند.

خسارت ۲۱ میلیارد ریالی متخلفان به محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال متخلفان بیش از ۲۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال به محیط زیست استان خسارت وارد کردند.

وی افزود: در این مدت بیش از هفت میلیارد و ۴۳ میلیون ریال ضرر و زیان وارد شده از متخلفان، وصول شده و مابقی در دست پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: امسال ۱۱۶ مورد اخطاریه زیست محیطی به واحدهای مختلف داده شده است.

به گزارش ایرنا، در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۲۰۰ هزار هکتار مدیریت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha