۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 85230793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان رضوی: مشکلات حمل ونقل زائران ساماندهی شد

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای کاهش مشکلات حمل و نقل زائران بویژه در دهه پایانی صفر شکل گرفته است و بخشی از چالشهای موجود با تقویت سامانه‌های نظارتی رفع شده است.

یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری امام رضا (ع) و نظارت بر روند خروج زائران دهه آخر صفر، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بخش سامانه های نظارتی و فروش بلیط اقدامات خوبی در طول سال گذشته شکل گرفته تا در ایام اوج حضور زائران و مسافران امکان خدمت رسانی خوبی مهیا شود.

وی بیان کرد: در سطح ملّی نیز تلاش بسیار بالایی صورت گرفته است تا شرایط خدمت رسانی مطلوب به زائران در این بخش نیز فراهم شود.

دبیر شورای ملی زیارت اظهار داشت: حضور نماینده هر استان در پایانه مسافربری مشهد دارای اهمیت بسیاری است و این افراد، در حل مشکلات موجود در خصوص ناوگان مسافری استانها نقش بسزائی دارند که موجب تاثیر گذاری و ایجاد حس خوب نسبت به زائران می‌شود.

نظری گفت: پاسخگویی در زمان وجود مشکلات از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ باید زمینه پاسخ گویی مناسب به مسافران با بررسی و تحلیل شرایط فراهم شود.

ورود ۶۹۴ هزار خودرو به شهر مشهد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه سال جاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو به مشهد رفت و آمد داشته اند که از این میزان ۶۹۴ هزار خودرو مربوط به سایر استانهای کشور است.

جعفر شهامت افزود: حضور این تعداد خوردو از سایر استانها نشان دهنده، حجم بالای خدماتی است که بر دوش حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

وی بیان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای نیز روز گذشته رکورد ورود و خروج بیش از هزارو ۸۰۰ اتوبوس در این پایانه شکل گرفت که نشان از رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

مدیر کل راهداری خراسان رضوی گفت: امیدوار هستیم با اجریی شدن ورود ناوگان جدید به شهر مشهد، درخصوص حمل و نقل جاده‌ای به خودکفایی لازم دست پیدا یابیم.

بر اساس آمار اعلام شده بیش از پنج میلیون و ۸۵۰ هزار زائر طی دهه پایانی صفر از طریق مبادی ورودی شامل جاده‌ای، ریلی، هوایی و وسیله نقلیه شخصی و پیاده وارد مشهد مقدس شده‌اند.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه مناسبتهایی چون روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از شهرها و روستاهای خراسان رضوی و حتی دیگر مناطق کشور سواره و یا با پای پیاده به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جا می‌آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha