تمهیدات بازگشت زائران پیاده امام رضا(ع) با قطار تشریح شد

مشهد-ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان ضمن تشریح برنامه بازگشت زائران به دیگر نقاط کشور گفت: امروز شنبه پس از پایان آیین‌های سوگواری شهادت حضرت رضا(ع) در مشهد حدود هفت هزار زائر پیاده آن امام همام با هشت رام قطار فوق العاده به شهرستان های جوین، نیشابور و سرخس در خراسان رضوی برگشتند.

مصطفی نصیری ورگ شامگاه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روزانه حدود ۴۰ هزار مسافر با ۷۴ رام قطار برنامه ای و شش رام قطار فوق العاده، ویژه دهه پایانی صفر، از مشهد به ۲۷ شهر و مرکز استان جابه جا می شوند.

وی گفت: با توجه به بازگشت زائران پیاده به شهرهایشان از عصر امروز طبق هماهنگی از پیش انجام شده، حدود سه هزار زائر حضرت رضا(ع) با سه رام قطار از مشهد به ایستگاه نقاب در شهرستان جوین در غرب استان اعزام شدند.

مدیر کل راه آهن خراسان بیان داشت: چهار رام قطار نیز از مشهد حدود سه هزار و ۵۰۰ زائر اهل نیشابور و مناطق اطراف آن را به ایستگاه نیشابور منتقل کرد.

نصیری ورگ بیان داشت: علاوه بر افزودن یک واگن اضافه به قطار محلی مشهد-سرخس، یک رام قطار فوق العاده نیز امشب به سرخس اعزام شد که در مجموع ۵۰۰ زائر پیاده سرخسی نیز از این طریق به شهرشان بازگشتند.

وی خاطر نشان کرد: تردد ۸۰ رام قطار روزانه در این ایام تا پایان شهریور ماه در مسیر مشهد جریان دارد و حرکت قطارها از این ایستگاه راس ساعت انجام می شود که اینک راه آهن مشهد مملو از مسافر است و حرکت قطارهای برنامه ای و فوق العاده و قطارهای روز شهادت امام رضا(ع) با نظم در حال انجام قرار دارد.

روزانه حدود ۷۶ رام قطار مسافربری به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد به ۲۷ شهر و مرکز استان تردد دارند که این تعداد قطار در مجموع ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور را شامل می شود.

سال گذشته نیز بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد تردد کردند که پس از تاسیس این خط ریلی، رکوردی جدید و تاریخی برای این استان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha