ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توطئه دشمن را خنثی می‌کند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ عمل به دستورات الهی و دفاع از دین و اسلام است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه دشمنان است از اینرو باید در دستور کار همگان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های پاسداشت هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان بیان کرد: انجام کارهای جمعی و مشارکت‌های اجتماعی در دوران دفاع مقدس و در شرایط خاص جنگی و زیر بمباران و در خط مقدم جبهه در نوع خودش دارای اهمیت و ارزش بوده و در شرایط دشوار کرونایی نیز همین نوع‌دوستی دوباره تکرار شد که این موضوع نشات گرفته از دین و باورهای اسلامی و دینی ملت بزرگ ایران و رزمندگان ما در هشت سال دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: در جنگ شناختی و ترکیبی، دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی و فضای مجازی قصد اشغال ذهن و به انحراف کشیدن ذهن جوانان و نسل آینده‌ساز جامعه ما را دارند، بنابراین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس دارای اهمیت ویژه‌ای است.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ادارات و نهادها باید پاسخ شفافی به مراجعان داده شود و همه اقشار جامعه از عملکرد مسوولان رضایت پیدا کنند و یقیناً مشارکت‌دادن مردم در امور به ارتقای شاخص‌های رضایت‌مندی مردم کمک می‌کند.
وی گفت: مقابله با اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی در دستور کار دشمنان ایران سربلند بوده و در دوران دفاع مقدس ملت بزرگ ایران در جهت حراست از اصول و ارزش‌های اسلامی به میدان رزم و دفاع و کارزار آمدند و در جبهه حق علیه باطل برای کشور عزت و افتخار کسب کردند.
کرمی ادامه داد: در جبهه مقابله با دشمن باید همه ارکان جامعه و ظرفیت‌های منطقه باید در خط مقدم قرار گیرند و تلاش برای رفع مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز و خدمت صادقانه و بدون منت به‌عنوان یک اولویت و نیاز اساسی موردتوجه و تأکید است.

وی با بیان خاطراتی از جنگ هشت‌ساله تحمیلی و حضور خود در دوران دفاع مقدس، افزود: در خط مقدم جبهه حق علیه باطل دشواری‌های فراوانی متوجه رزمندگان اسلام و شرایط بسیار سخت بود و همه در کنار هم برای عزتمندی اسلام و انقلاب و صیانت از مرزهای میهن تلاش می‌کردند و هم اینک نیز فرزندان ملت بزرگ ایران آماده دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان اجرای منویات رهبری و تبیین اهداف فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند، نقشه‌های دشمنان را ناکارآمد و خنثی کند.

مردم‌محور، اولویت برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ جهاد و دفاع و مقابله با جنگ‌های شناختی و ترکیبی دشمنان به‌صورت مردم‌محور اجرا می‌شوند.
سرتیپ دوم غلامرضا جعفری بیان کرد: در پاسداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با هفته وحدت تلاش داریم از ظرفیت اقشار مختلف مردم و به‌ویژه فرماندهان و پیشکسوتان جنگ در کمیته‌های ۱۵ گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس بهره ببریم.
وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و ورزشی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، شرکت در نمازهای جمعه و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در مساجد از جمله برنامه های در طول این هفته است.
این مقام مسوول ادامه داد: دفاع مقدس، ظرفیت عظیمی برای دفاع از اسلام و تقویت جبهه مقاومت و پایداری و حضوری مؤثر در عرصه مقابله با تهدیدات دشمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha