دوران دفاع مقدس بهترین الگو برای توسعه و پیشرفت کشور است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امروز نیازمند شناخت فرهنگ و الگوی دفاع مقدس برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، رشد در عرصه اقتصاد و اصلاح معیشت مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی محامی روز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح در زاهدان بیان کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس ارج نهادن به مجاهدت‌های خالصانه رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس است، بزرگوارانی که حماسه آفریدند و از اسلام، ایران و انقلاب اسلامی با همه وجود دفاع کردند.

وی افزود: رزمندگان و ایثارگرانی که توانستند تمامیت ارضی و امنیت کشور را حفظ، و عزت و افتخار برای ملت بیافرینند، زمینه پیشرفت در عرصه‌های مختلف را برای مردم فراهم، و از همه مهمتر به یک الگوی خوب برای مدیریت موفق، مجاهدت خالصانه، جهاد فی سبیل الله و خدمت به مردم ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز بسیار نیازمند شناخت این الگوها و فرهنگ دفاع مقدس برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شامل عرصه علم و فناوری، رشد در عرصه اقتصاد و اصلاح معیشت مردم و ارتقای سطح فرهنگ مردم هستیم.

وی تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی باید فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و مقاومت و تلاش خالصانه در راه خدا، آن فرهنگ سر از پا نشناختن برای بندگی خدا و خدمت به خلق خدا و سرمایه‌گذاری از تمام وجود برای رسیدن به اهداف مقدس را یاد بگیریم و از این الگوهای موفق به مردم فرزندان و نسل جدید معرفی کنیم از آنها درس بگیریم و بتوانیم با مدیریت قوی‌تر تلاش خالصانه و شبانه روزی خدمات بیشتری ارائه کنیم.

آیت الله محامی اذعان کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس عرض احترام و ادب به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان سرافراز و همه کسانی است که در عرصه دفاع مقدس افتخار آفریدند، زنده نگه داشتن یاد شهدا و ادامه راه آنان و پیمان بستن با شهدا است.

وی اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس تلاش برای گسترش فرهنگ عزت و افتخار آفرینی و تلاش برای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت در میان ملت ما و ملت‌های اسلامی هست که امروز شکل گرفته و تجلی صدور انقلاب اسلامی است.

امام جمعه زاهدان گفت: امید است خداوند به همه ما در هر جایگاه توفیق بدهد تا بتوانیم این الگوهای بزرگ و ارجمند را بشناسیم و آنها را به درستی به مردم بشناسانیم، و بتوانیم در مسیر خداوند مجاهدت خالصانه و شبانه روزی داشته باشیم و همواره در خدمت به خلق خدا و در سیستان و بلوچستان به مردم شریف، نجیب و صبور خدمات بیشتری ارائه و شاهد بهبودی و پیروزی بیشتر مردم باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha