هدف گذاری جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌الملل در برنامه هفتم توسعه

تهران- ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان، اصل پذیرش دانشجوی بین الملل را یک راهبرد و برنامه اصلی برای وزارت علوم بیان کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه، جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌الملل هدف‌گذاری شده است.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، هاشم دادش‌پور در شصت‌ویکمین اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها اظهار داشت: افزایش جذب دانشجوی بین‌الملل در برنامه ششم وجود داشت و در برنامه هفتم توسعه نیز که هم‌اکنون در مرحله تصویب است ؛ جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی هدف‌گذاری شده است.

وی تقویت مرجعیت علمی، رشد دیپلماسی عمومی و گسترش زبان فارسی را سه علت جذب دانشجوی بین‌الملل دانست و گفت: اصل پذیرش دانشجو یک راهبرد و برنامه اصلی برای وزارت علوم است.

هدف گذاری جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌الملل در برنامه هفتم توسعه

داداش پور تاکید کرد: پردیس بین‌الملل دانشگاه‌ها محور جذب دانشجویان بین‌المللی و انجام امور این دانشجویان است، اما همه معاونت‌های دانشگاه در قبال دانشجویان بین‌المللی به اندازه دانشجویان ایرانی مسئول هستند.

معاون وزیر علوم گفت: در همه آیین‌نامه‌هایی که این سازمان در تهیه آن نقش داشته، به دانشجویان بین‌المللی توجه شده و به تعامل مناسب با دانشجویان بین‌المللی و مساعدت با آنها در دو آیین‌نامه دانشجویان نمونه و دانشجویان سرآمد امتیاز داده شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان بین‌الملل در رویدادهای فرهنگی دانشگاه به سازگاری بیشتر دانشجویان ایرانی با آنها و آشنایی با فرهنگ سایر ملل جهان کمک می‌کند، گفت: دانشجویان بین‌الملل نیز می‌توانند همانند دانشجویان ایرانی تشکل فرهنگی و هنری داشته باشند.

داداش‌پور تاکید کرد: زیرساخت‌های دانشگاه، آموزش کارکنان و برنامه‌ریزی آموزشی و فرهنگی در مبحث جذب دانشجویان به گونه‌ای باشد که دانشجوی خارجی با خاطره‌ خوش از تحصیل در ایران، کشور را ترک کند و نگاه او به ایران با قبل از دوران دانشجویی فرق کند.

یادگیری زبان فارسی شرط مهم شروع تحصیل در ایران

رییس سازمان امور دانشجویان، پیش‌بینی مراکز و بستر مناسب برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌الملل را در دانشگاه‌ها مهم دانست و گفت: یادگیری زبان فارسی شرط مهم شروع تحصیل در ایران است.

شصت و یکمین اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها با شعار تحول فرهنگی دانشگاه، حکمرانی هوشمند در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha