تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی در معاونت فرهنگی وزارت علوم

تهران- ایرنا- مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی موضوعی با مشارکت معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها در این اداره کل خبر داد و گفت: موضوعات متعدد فرهنگی و اجتماعی در این کمیته ها تحلیل و بررسی و راهکارهای لازم به مسئولان پیشنهاد می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، مهدی بادپا اظهار داشت: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه، ایجاد سامانه فرنما است. این سامانه مجموع فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان را در بر می‌گیرد و عملکرد جامعی در رابطه با ثبت و ارائه گزارش فعالیت های فرهنگی-دانشجویی سراسر کشور دارد.

وی افزود: تاکنون ۳۷۲۰ نشریه، ۵۹۷۳ انجمن علمی، ۶۷۹۶ کانون و ۶۱۵ تشکل اسلامی در این سامانه ثبت شده است.

تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی در معاونت فرهنگی وزارت علوم

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین بر پشتیبانی و حمایت از فعالیت های دانشجویی تاکید کرد و گفت: حمایت و اجرای اردوهای راهیان نور، تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، طراحی تولید برنامه های رسانه ای و همچنین ابلاغ سیاست ها و راهبرد ها از جمله مهم ترین اقدامات انجام گرفته در این حوزه است. حمایت از اردوهای راویان پیشرفت از مهم ترین اولویت های معاونت فرهنگی این وزارتخانه است.

بادپا به فعالیت کانون ها در دانشگاه های کشور اشاره و تصریح کرد: جشنواره تئاتر دانشجویی بهمن ماه ۱۴۰۲ به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد همزمان با جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود.

وی افزود: اجرای پویش های کتابخوانی نیز در برنامه های این معاونت قرار دارد. در همین راستا رویداد ملی «مثل مصطفی» برگزار می شود. تلاش می کنیم تا در سال جدید فضای شاداب و بانشاطی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha