۲۷۵۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود 

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۷۵۰ برنامه متنوع در قالب ۴۳ عنوان در هفته گرامیداشت دوران دفاع مقدس تدوین شده که اجرایی می‌شود.

سردار پاسدار جلیل وحیدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: "ما متحدیم "شعار امسال در هفته دفاع است و از اهداف اصلی گرامیداشت این هفته، تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس و گرامیداشت منزلت خانواده های ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه کلیات برنامه ها در هشت کمیته خلاصه شده‌است ادامه داد: برنامه کمیته نیروهای مسلح متشکل از مشارکت ۲۰ دستگاه بوده و مهم ترین بخش این فعالیت‌ها را در بر دارد.

سردار وحیدی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در این هفته اظهار کرد: برگزاری تعداد ۱۰۰ یادواره شهدا برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی و نمایشگاه ارائه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس و عملکرد خود دستگاه ها نیز برنامه ریزی شده و در ۴۳ غرفه برگزار می‌شود.

وحیدی ادامه داد: در این ایام ماکت یکی از عملیات‌هایی که رزمندگان استان در آن شرکت داشتند اعم از عملیات کربلای پنج و بدر ساخته و به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس بیان کرد: روز ۲۹ شهریور ماه از پیشکسوتان ایثار و شهادت به تعداد ۱۰۴۳ تجلیل و در اولین روز این هفته برنامه میثاق باشهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی غربی ۲۷۵ فرمانده شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌است بیان کرد: روز ۳۱ شهریور نیز روز رژه نیروهای مسلح استان است و این نیروها در رژه حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از دستگاه‌های فعال در حوزه‌ پدافند غیر عامل و مراسم تجلیل از پیشکسوتان ستادهای پشتیبانی جنگ و جهاد زمان دوران دفاع مقدس هم اجرا می‌شود گفت: این استان پنج هزار جهادگر پیشکسوت دارد.

سردار وحیدی با اشاره به اهمیت تبیین اظهار کرد: فرماندهان استانی در برنامه های رسانه ای حضور یافته و به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و جایگاه عالمانه رهبری خواهند پرداخت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس اذربایجان غربی اظهار کرد: یادواره خلبان شهیدحیدری نیز در شهرستان مهاباد در طول این هفته برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه آغاز شده و تا ششم مهر ادامه می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha