۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبر: 85232152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چتر بیمه‌ای دولت بر سر دانشجویان مازندران

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبر: 85232152
چتر بیمه‌ای دولت بر سر دانشجویان مازندران

ساری - ایرنا - دولت سیزدهم که چند سالی است چترحمایتی خود را بر سر افراد فاقد هر نوع بیمه‌ای قرار داده، این روزها بیش از ۱۸۵ هزار دانشجو استان در مقاطع مختلف تحصیلی را حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران به‌عنوان یکی از استان های پیشرو در تعداد مراکز آموزش عالی و غیر انتفاعی در کشور است و همچنین دانشجویان زیادی از سراسر کشور برای تحصیل در این مراکز آموزشی به استان مازندران مراجعه می کنند.

دولت سیزدهم در راستای قانون بیمه فراگیر خانواده ایرانی با اجرای طرح بیمه دانشجویی گام های مهم و البته اساسی و زیربنایی را برای حمایت از این قشر مهم و سرنوشت ساز جامعه برداشته است تا آنها با خیالی آسوده تر به فعالیت علمی خود بپردازند.

مدیران تامین اجتماعی برای روشنگری این طرح دولت در دانشگاههای مازندران حضور یافته و فواید این طرح را در قالب نشست های مشاوره ای و تخصصی تشریح می کنند.

این طرح بیمه ای که در قالب درصدهای ۱۲، ۱۴ و ۱۶ درصد متفاوت است بنا به خواسته دانشجو تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می گیرند.

سابقه های ایجاد شده برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی و اشتغال آنها در کل به سابقه تامین اجتماعی آنها اضافه خواهد شد.

۲۸۰۰ دانشجو مازندران تحت پوشش بیمه ای

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در نشستی که با ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار کرده است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو در مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند که این آمار در سال تحصیلی جدید و با روشنگری های انجام شده به مراتب بیشتر خواهد شد.

چتر بیمه‌ای دولت بر سر دانشجویان مازندران

مهندس حسن فلاح بیان داشت: در حال حاضر با تعامل خوبی که بین دانشگاههای مازندران ایجاد شده است این طرح مورد استقبال قرار گرفت.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی مازندران آمادگی کامل دارد تمامی موارد آموزشی و مشاوره ای را به دانشجویان ارائه دهد.

این مقام مسوول با بیان اینکه در حال حاضر ۶۱ درصد از جمعیت مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند، اضافه کرد: سابقه تامین اجتماعی دانشجویی جزو سوابق کاری به حساب خواهد آمد و در دوران دانشجویی اقدام ارزشمندی می باشد.

دانشگاه زمینه ساز اشتغالی پایدار

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه در دولت سیزدهم ارتباط صنعت و دانشگاه به مراتب افزایش یافته است و نخبگان دانشگاهی برای گره گشایی واحدهای صنعتی حضوری فعال دارند این امر زمینه ساز اشتغال جدید و پایدار در جامعه می شود که این امر پشتوانه ای برای تامین اجتماعی خواهد بود.

بهرام عزیزاله گنجی در ادامه تصریح کرد: ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مازندران که در شرکت های صنعتی استان با مشکل مواجه بودند، از سوی نخبگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل واکاوی و راهکارهای مناسب برای برون رفت مشکلات به آنها ارائه شد.

چتر بیمه‌ای دولت بر سر دانشجویان مازندران

وی اضافه کرد که ظرفیت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به گونه ای است که آمادگی کامل برای رفع مشکل پیش روی صنایع مازندران را با ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی دارد که این امر زمینه اشتغال افراد جدید را فراهم می کند که این موضوع می تواند پشتوانه ای برای تامین اجتماعی باشد.

وی بیان داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که با نگاه خیرخواهانه خیر بزرگ کشور سید حسین فلاح نوشیروانی احداث شده آمادگی کامل دارد تا با تعامل با تامین اجتماعی به دانشجویان خود خدمات بیمه ای ارائه کند.

این مقام مسوول افزود : دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی است.

بیش از به ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

استان مازندران دارای سه میلیون ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۱ درصد از این جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

چتر بیمه‌ای دولت بر سر دانشجویان مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha