فرمانده سپاه الغدیر: ۲ هزار برنامه هفته دفاع مقدس در یزد برنامه‌ریزی شد + فیلم

یزد - ایرنا - فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: بیش از ۲ هزار برنامه رزمی، فرهنگی، ورزشی و بصیرتی در این استان به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی که اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار " حسین زارع کمالی " دوشنبه شب در نشستی با خبرنگاران که در دهکده مقاومت یزد برگزار شد، افزود: شاخص برنامه‌های دفاع مقدس در یزد ۴۰ مورد است و برای هر کدام بیش از ۱۰۰ برنامه در یزد و همه مناطق استان اجرا می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری خبرنگاران برای پوشش اخبار سالیانه بسیج و سپاه و هفته دفاع مقدس بیان کرد: سرکشی بیش از ۲ هزار خانواده شهیدان انقلاب اسلامی، اجرای نمایش رزمی فرهنگی رسم شیدایی سه در دهکده مقاومت و رژه نیروهای مسلح اهم برنامه‌هاست.

این مسئول بیان کرد: غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه، برپایی نمایشگاه دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در شهرستان‌های یزد، اعزام پدران و مادران شهدا به مشهد مقدس و برگزاری سرودهای پاتوقی در مناطق مختلف انجام می‌شود.

زارع کمالی بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، اجرای برنامه‌ ‎آبروی محله و افتخار کوچه‌های ما، برگزاری همایش رسانه‌ای دیده‌بان صبح، افتتاح برخی اماکن و طرح‌ها و همایش جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب اسلامی جزو برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: در روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه جاری از ساعت هشت تا ۱۲ صبح آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر: ۲ هزار برنامه هفته دفاع مقدس در یزد برنامه‌ریزی شد + فیلم

سرهنگ " منصور زارع " افزود: در این برنامه که با عنوان از دیروز تا امروز برگزار می‌شود اقشار مختلف و رزمندگان دوران دفاع مقدس از فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت تصویری استفاده می‌کنند و تعدادی از رزمندگان بسیجی تجلیل می‌شوند.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به فیض شهادت نایل آمدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha