۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85232907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۴۰۰ مُبلغ در مدارس طرح امین استان مرکزی

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85232907
فعالیت ۴۰۰ مُبلغ در مدارس طرح امین استان مرکزی

اراک - ایرنا - معاون تبلیغی و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ۴۰۰ مُبلغ زن و مرد در سال تحصیلی جدید در مدارس طرح امین این استان وظیفه ارایه اقدامات آموزشی و توجیهی را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «حامد زمانی» روز سه‌شنبه در همایش آموزشی، توجیحی مبلغین طرح امین آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: تعداد مبلغان در آموزش و پرورش استان مرکزی در سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته‌ است.

معاون تبلیغی و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: فعالیت مُبلغان در مدارس بر اساس ۱۰ اصل تربیتی بوده و حوزه علمیه بر اساس نیاز مدارس است و ارتباط‌گیری با دانش آموزان، کادر، اساتید و اولیای دانش آموزان از جمله مهمترین وظیفه این مبلغان در مدارس به شمار می‌رود.

حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ اصل تربیتی از مهمترین نکات مورد نیاز در مدارس به شمار می رود مُبلغان در این زمینه آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

وی ادامه داد: این ۱۰ اصل پرورشی در زمینه اصول توحید، اصول دین و فروع دین از جمله توحید، معاد، امامت و نماز بوده و سه بحث در زمینه مسلمان و اسلام که بحث اصول دین، فروع دین و اخلاق است در این اصول بیان شده‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این همایش لازمه کار تربیتی را قرآن عنوان کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های دنیوی باید با قرآن تطبیق داده شود و اگر به قرآن مراجعه شود و مبنای عمل انسانها قرار باشد، قرآن راهگشای تمام مسائل است.

«احمد رضا نوازنی» افزود: دانش‌آموزان در صورتی که مبلغان را به عنوان برادران، خواهران یا پدران خود در کنار خود بپذیرند می‌توان هر بذری را در مدارس کاشت و اهداف پرورشی و تربیتی را در مدارس پیاده کرد.

وی ادامه داد: وضعیت فرهنگی جامعه و فضای مدارس نسبت به آبان و آذر ماه سال گذشته بهبود یافته و امید است در جهت بهبود هر چه بیشتر فضای تربیتی و آموزشی اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی روز اول مهر ماه بوده و شنبه روز اول مهر و نخستین روز تحصیلی است و زنگ مدارس هم در استان و کشور در این روز به صدا درمی‌آید.

۲۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به پایه اول ابتدایی مدارس آموزش و پرورش استان مرکزی وارد می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha