۶۵ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران کشور شاغل به تحصیل هستند

اراک - ایرنا - مدیرکل پشتیبانی و توسعه منابع پایدار حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: ۶۵ هزار طلبه در ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور شاغل به تحصیل هستند.

«عبدالصمد احمدی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از حوزه علمیه خواهران اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور در سه مقطع، سطح ۲ کارشناسی، سطح سه ارشد و سطح چهار دکتری مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه، حدود ۶۵ هزار طلبه نیز از حوزه‌های علمیه کشور تاکنون دانش آموخته شده‌اند، گفت: اعتباراتی که دولت در اختیار حوزه‌های علمیه خواهران قرار می‌دهد در قالب کمک است، بنابراین ضروری است برای ایجاد منابع مالی پایدار و تامین بخشی از هزینه مدارس، سنت حسنه وقف توسعه یابد.

مدیرکل پشتیبانی و توسعه منابع پایدار حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: به علت محدودیت اعتباری که حوزه‌های علمیه خواهران با آن مواجه هستند، لازم است از سوی دولت نگاه ویژه شود.

احمدی با بیان اینکه، وقفیات در حوزه علمیه خواهران کمرنگ است، افزود: نباید هیات امنای مدارس، حوزه علمیه را به عنوان صندوق مالی ببینند بلکه لازم است از ظرفیت این بخش برای منابع مالی پایدار استفاده کرد و از مشارکت بخش خصوصی برای توسعه مدارس علمیه غافل نشد.

۱۹ حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با یک‌هزار و ۸۰۰ طلبه در حال تحصیل علوم دینی هستند و تاکنون ۲ هزار خواهر از این مراکز دانش آموخته شده و در فعالیت‌های تبلیغی و علمی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha