۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85232918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های هفته وحدت مردمی باشد

سنندج- ایرنا- رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: برنامه های هفته وحدت بیشتر مردمی باشد و این مهم نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه های مختلف است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید عسگری روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های فرهنگی ستاد گرامیداشت هفته وحدت در سنندج اظهار کرد: یکی از کارهایی که مرکز بزرگ با همکاری سایر ادارات می تواند انجام دهد، برگزاری برنامه های هفته وحدت در مساجد شاخص بوده و در این زمینه تقسیم بندی کار لازم است.

وی بر ضرورت برپایی ایستگاه های صلواتی در نمازهای جمعه طی هفته وحدت تاکید کرد و افزود: یکی از برنامه های شاخص هفته وحدت، برگزاری همایشی با حضور ۴۰۰ طلبه خواهر فارغ التحصیل از استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان است که هشتم مهرماه در سنندج برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: ۳۰ نفر از روحانیون برجسته استان نیز امسال در کنفرانس وحدت اسلامی که به مدت سه روز در تهران برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

لزوم برگزاری برنامه های فاخر در هفته وحدت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم مقوله وحدت را بسیار مهم دانست و افزود: وحدت استراتژی بسیار مهمی بود که توسط امام راحل مطرح شد و این وحدت بی شک، مقوله ای منطقی است.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات اضافه کرد: مبنای این وحدت، آموزه های قرآنی در راستای حفظ انسجام بین مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصت مغتنمی برای بیان آموزه ها و مقوله های پیرامون وحدت است، ادامه داد: کردستان از وحدت باشکوهی برخوردار است و جلوه های وحدت را در این استان در سطح ادبیات عامه مردم از جمله نامگذاری شهرها و روستاها و ازدواج های بین فرق اسلامی، می توان مشاهده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: شایسته است برنامه های فاخری طی هفته وحدت در استان برگزار شود و هم افزایی لازم بین دستگاه ها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام سادات، قرآن را عامل وحدت بین مسلمانان برشمرد و پیشنهاد داد پیرامون شخصیت پیامبر(ص) و محورهای اختلافی بین فرق اسلامی با حضور اندیشمندانی از داخل و خارج کشور، همایش هایی برگزار شود.

برنامه‌های هفته وحدت مردمی باشد

نشست های هفته وحدت آثار ملموسی داشته باشد

مدیر حوزه عملیه برادران استان کردستان هم بر لزوم داشتن آثار ملموس برنامه های هفته وحدت تاکید کرد و گفت: برنامه های هفته وحدت، بیشتر بین نخبگان جامعه برگزار می شود و معطوف به نخبگان اهل سنت و شیعه است که باید برای مردمی کردن آن گام برداشت.

حجت‌الاسلام نادر رنجبر ادامه داد: به نظر می رسد، باید کاری کنیم مردم عادی آثار هفته وحدت را در زندگی خود ملموس تر مشاهده کنند، چرا که در این صورت، نتایج بهتری خواهد داشت.

برگزاری کرسی های آزاداندیشی با حضور اساتید دینی و جشن های شادی با هدف تاثیرگذاری و شراکت دادن مردم در این برنامه ها از دیگر پیشنهادات وی بود.

از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به هفته وحدت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha