خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوشهر تسهیلات اشتغال دریافت کردند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر این استان پرداخت شده که یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال آن از محل تبصره ۱۶ تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله غلامپور روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا استان بوشهر اظهار کرد: تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ در سال گذشته تنها ۶۰ میلیارد ریال بود که در سال جاری با افزایشی چشمگیر به یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسید و این میزان تسهیلات منجر به ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی در استان شده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت و بیش از ۲۰ درصد آن وام بالای ۳ میلیارد ریال و با قابلیت اشتغال برای چند نفر پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از محل تبصره ۱۸ نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال با سود چهار درصد به جامعه هدف این اداره کل پرداخت شده است.

غلامپور ادامه داد: جامعه هدف اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر اکنون ۵۳ هزار نفر شامل اعضای خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و ایثارگران سطح دیگر نیز افرادی هستند که اعزام آنها به صورت داوطلب سپاه و یا از طریق یگان خدمتی بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین براساس ارزیابی‌ها در استان بوشهر ۶ هزار رزمنده نیروی زمینی ارتش وجود دارد که برای دریافت کمترین خدمات مانند تمدید کارت باید راهی سایر استان‌ها می‌شدند که در راستای تسهیل در خدمت رسانی به آنان پس از تلاش‌ و پیگیری‌های فراوان صورت گرفته تا یک ماه آینده دفتر نیروی زمینی ارتش در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

غلامپور ادامه داد: همچنین در راستای تامین مسکن ایثارگران مقرر شده از ۴۳ هزار قطعه زمین از طرح نهضت ملی مسکن چهار هزار و ۳۰۰ زمین آن به خانواده‌های ایثارگران واگذار شود.

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوشهر

وی افزود: در مرکز استان نیز برخی از این زمین‌ها در جوار جاده تنگک به عالیشهر به متقاضیان واگذار می‌‎شود.

غلامپور اظهار کرد: در ارتباط با تبدیل وضعیت کارکنان خانواده‌های شاهد و ایثار از سال قبل اتفاق‌های بسیار خوبی در استان رقم خورد به نحوی که در مرکز استان بیش از ۴۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر یادآور شد: این استان در مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ شهید و یک هزار و ۵۰۰ فرزند شهید دارد که فرزند بیکار شهدا به ۱۵۰ نفر نیز نمی‎‌رسد.

وی گفت: آخرین آزمون ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هفته آینده برگزار می‌شود که انتظار می‌رود تمامی متقاضیان در صورت نداشتن شغل مناسب در این آزمون شرکت کنند.

غلامپور بیان کرد: پارسال و امسال با آزمون‌هایی که ویژه دستگاه‌های برگزار شد ۵۶۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثار در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: همچنین براساس ارزیابی صورت گرفته احساس شد بین مدیران و خانواده‌های شهدا ایجاد فاصله شده که با تدابیر صورت گرفته این مشکل به نحو مطلوبی پوشش داده شده است.

غلامپور افزود: در این ارتباط تمام مدیران براساس ظرفیتی مشخص مکلف شدند تا علاوه بر بازدید از خانواده‌های شاهد و ایثارگران مسائل و مشکلات آنان را با جدیت برطرف کنند.

وی گفت: در یک سال گذشته به عنوان مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف ۴۰ روز کاری از ۶۸۰ خانواده شهید و ایثارگر با هدف تکریم و خدمت رسانی به آنان داشتم.

غلامپور عنوان کرد: همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته در بخش‌‎های مختلف برای نخستین بار ۱۰۰ جهیزیه برای جوانان جامعه هدف اداره کل تامین و به آنان اهدا شده است.

وی در ارتباط با عملکرد حوزه ترمیم گلزار شهدا اظهار کرد: امسال با تامین ۹۰  میلیارد ریال اعتبار عملیات اجرایی ۳۶ گلزار آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

غلامپور با اشاره به وجود ۲۲۰ گلزار شهدا در استان بوشهر گفت: برای سال آینده نیز مقرر شده با تامین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ۵۰ گلزار شهدا استان مورد ترمیم و بازسازی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین قرار شده تمامی گلزار شهدا استان با هدف برگزاری برنامه‌های فرهنگی دارای هیات امنا باشند که ریاست این هیات توسط فرمانداران و دبیری آن بر عهده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است.

وی افزود: در حوزه ساخت فیلم سینمایی نیز ساخت فیلم‌های شهیدان نادر مهدوی و علیرضا ماهینی در صورت کار قرار گرفته است که در ارتباط با فیلم نخست فیلمنامه نیز تهیه شده و تاکنون حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوشهر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در حوزه کمیسیون پزشکی ایثارگران استان بوشهر یکهزار نفر پشت نوبتی داشت که با برگزاری سه کمیسیون تمام پشت‌نوبتی‌ها صفر شد.

غلامپور افزود: برای اردیبهشت ماه سال جاری نیز یکصد نفر در صف انتظار حضور در کمیسیون پزشکی بودند که به دلیل کامل نشدن حدنصاب مقرر شده کمیسیون آنها با هر تعداد نفر در دی ماه امسال برگزار شود.

وی عنوان کرد: در ارتباط با سفر عتبات عالیات استان بوشهر نیز ۱۰ میلیون ریال بلاعوض و ۴۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات قرض الحسنه ایثارگران هم استانی پرداخت می‌شود.

غلامپور اضافه کرد: استان بوشهر با ۲ هزار و ۱۲۱ شهید، چهار هزار پدر و مادر شهید داشته که شمار آنان به عنوان برگ‌های زرین انقلاب اسلامی اکنون به کمتر از ۸۰۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر اکنون از آرشیو شهید و شهدای بسیار خوبی برخوردار است که با توجه به ارتباط آنها با مسائل روز مانند سخنان رهبر معظم انقلاب و همچنین مقوله عفاف و حجاب اثرهای بسیار فاخری وجود دارد.

غلامپور گفت: آرشیو یاد شده آرشیوی تخصصی است که تمامی فعالان رسانه و فضای مجازی می‌‎توان از آن بهره‌گیری کنند.

وی بیان کرد: همچنین با توافق انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، کتابخانه ایثار و شهادت در استان به صورت حقیقی و مجازی راه اندازی می‌شود تا تمام کتاب‌های نوشته شده درباره شهدا و ایثارگران به صورت جامع در این مرکز گردآوری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha