۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85233834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشایی بازارچه‌های مرزی کردستان  به نفع مرزنشنیان است

سنندج-ایرنا- رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی سنندج گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی کردستان به نفع مردم مرزنشین منطقه است و بی شک بهره‌مندی این قشر از منفعت بازارچه ها مستلزم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی است.

فرهاد سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بازگشایی بازارچه های مرزی گام موثری در اقتصاد منطقه است، اظهار کرد: امید می رود این اقدام اثرگذار در استان تداوم داشته باشد و همه بازارچه‌های مرزی فعال شوند.

وی رکود بازار در شهرهای مرزی استان را از جمله مهمترین نتایج تعطیلی بازارچه های مرزی در ۶ سال اخیر خواند و بیان کرد: بسیاری از نهادها و ادارات هم چون شهرداری‌ها که در ایجاد زیرساخت های بازارچه های مرزی سرمایه گذاری کرده بودند و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی با بسته شدن بازارچه ها متضرر شدند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: بعد از تعطیلی بازارچه های استان کالاها از مبادی دیگر هم چون مرزهای جنوب کشور وارد استان می شد که هزینه های زیادی بابت حمل و نقل آن به تجار و در نهایت مصرف کنندگان وارد می کرد.

بازگشت رونق به بازار شهرهای مرزی کردستان

سهرابی بیان کرد: امید می رود با بازگشایی مجدد بازارچه های مرزی رونق به بازار شهرهای مرزی هم چون اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ بازگردد.

وی بازگشایی بازارچه‌های مرزی را به نفع مرزنشنیان دانست و اظهار کرد: با بازگشایی بازارچه ها و معابر مرزی مرزنشینان می‌توانند از امتیاز تعرفه سود بازرگانی بهره‌مند شوند که این مهم مستلزم آگاه سازی و اطلاع رسانی این قشر است.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: برخی از مرزنشینان به دلیل عدم اطلاع و آگاهی کافی بسادگی از امتیاز کارت بازرگانی خود می گذرند و براحتی آنرا در اختیار تاجران غیربومی قرار می دهند بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی دستگاه های ذیربط امری ضروری است.

سهرابی یادآور شد: بازگشایی بازارچه های مرزی برای ترغیب مردم و ایجاد اشتغال به تنهایی کافی نیست و باید میزان حجم و نوع اقلامی که مجوز واردات آنها داده می شود به گونه ای انتخاب شود که دارای بازار مطلوب و درآمد کافی برای مرزنشینان داشته باشد.

وی اظهار کرد: بی شک بازگشایی بازارچه‌های مرزی اگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود موجب کاهش و حتی حذف کولبری و ممانعت از قاچاق در منطقه خواهد شد.

در ارتباط با بازارچه های مرزی بیشتر بخوانید:

بازگشایی بازارچه‌های مرزی کردستان رونق گردشگری را به دنبال دارد

بازارچه مرزی «هه‌نگه‌ژال» بانه بازگشایی شد

بازگشایی بازارچه‌های مرزی از مطالبات مردم مرزنشین است

تامین امنیت و توسعه اقتصادی، ۲ روی سکه بازارچه های مرزی

فرماندار بانه: بازگشایی بازارچه‌های مرزی تحرک و پویایی را به بازار بانه بر می‌گرداند

بازگشایی بازارچه مرزی هه‌نگه‌ژال بانه توسط دولت کار ارزشمندی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha