آزمایشگاه‌های دارای پروانه استان مرکزی تاییدیه استاندارد دریافت کنند

اراک - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های دارای پروانه از اداره‌کل راه و شهرسازی این استان تاییدیه استاندارد دریافت کنند.

«سید سعید میرنظامی» روز چهارشنبه در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که با حضور نمایندگان اداره راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در اراک برگزار شد در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس بند ۱۰ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تمام این آزمایشگاه‌ها در سطح استان مشمول دریافت گواهینامه آزمایشگاه استاندارد ۱۷۰۲۵ هستند.

وی ادامه داد: همچنین تمام آزمایشگاه‌های غیرمجاز نیز باید، در مدت ۶ماه، برای ارایه درخواست و دریافت تاییدیه استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: در صورت عدم اقدام این آزمایشگاه‌ها برای اخذ گواهینامه استاندارد در مهلت تعیین شده، آزمایشگاه حق فعالیت و صدور گزارش نتیجه آزمون را نداشته و در صورت هرگونه فعالیت، مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با دستگاه‌های ذیربط و متخلفین برخورد می‌شود.

۶۶۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.

اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۶۴ بنا بر پیشنهاد استاندار وقت استان و موافقت مسئولان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در اراک تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha