۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85234083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه دهیار گنبدی به‌دلیل ترک فعل در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز برکنار شدند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس از برکناری سه دهیار این شهرستان به‌دلیل ترک فعل و کم‌توجهی در انجام وظایف قانونی و نظارتی در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی زراعی خبر داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و قضایی با هرگونه کوتاهی مدیران متولی در این حوزه بشدت برخورد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید گوگلانی روز چهارشنبه درجلسه مشترک ساخت و سازهای غیرمجاز و شورای حفاظت از منابع آب گنبدکاووس، نامی از دهیاران عزل شده یا روستای آنها نبرد اما افزود: برخی مدیران شهرستان در انجام وظایف قانونی و نظارتی خود و حتی اجرای مصوبات کوتاهی می‌کنند.

وی با تاکید برضرورت برخورد جدی با اینگونه مدیران توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی اضافه کرد: باید از ابتدا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود زیرا تخریب بنای غیرمجاز حتی در نزد افکار عمومی نیز مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

گوگلانی ادامه داد: برخی افراد سودجو با شگردهای گوناگون و بعضا تبانی با مدیران یا کارکنان دستگاه‌های متولی، اقدام به تصرف اراضی ملی یا تغییر کاربری اراضی زارعی و فروش آن می‌کنند که باید با آنها برخورد شود.

وی از وجود برخی تناقض‌ها و تعارض‌ها در قوانین مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جرائم حوزه زمین و تغییر کاربری آن خبر داد و از مدیران دستگاه‌های متولی خواست ضمن احصای این موارد، راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت نیز برای مقابله با این موضوع ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس همچنین از اجرای ۹۰ درصد مصوبات استانی حوزه تنش آبی در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع تقریبی حفر، تجهیز یا بهسازی ۳۰ حلقه چاه آب آشامیدنی فقط چهار مورد آن در مناطق روستایی باقی مانده که در آینده‌ای نزدیک وارد مدار خواهند شد.

گوگلانی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو از مدیران ادارات و نهادها خواست با ارائه گزارش اقدامات انجام شده در قالب جهاد تبیین، زمینه را برای امیدآفرینی در مردم و مشارکت حداکثری آنها در این عرصه مهم سیاسی فراهم کنند.

همچنین در این نشست علاوه بر گزارش مدیران آب و فاضلاب‌، امور آب و اداره توزیع نیروی برق گنبدکاووس درخصوص اجرای مصوبات استانی مرتبط با تنش آبی، بخشداران مرکزی و داشلی برون این شهرستان هم گزارشی از وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز ارائه کردند.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس از شناسایی ۶۳ بنای غیرمجاز در مناطق روستایی این بخش طی ۶ ماه گذشته توسط کمیته دهگردشی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۳ پرونده به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال شده که برای ۳۲ نفر رای صادر و ۲۵ مورد آن اجرا شده است.

مهدی استیری، تشکیل پلیس ساختمان در مناطق روستایی، تسریع در صدور پاسخ استعلام از سوی ادارات متولی، عدم واگذاری انشعاب موقت به افراد و تسریع در کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده متخلفان را از پیشنهادها و مشکلات حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی برشمرد.

علی پورمندی بخشدار داشلی برون هم از روند کاهشی صدور پروانه ساختمانی در مناطق روستایی این بخش از ۲۰۵ فقره درسال ۱۳۹۹ به ۲۴ فقره در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: افزایش ۵۰ برابری بیمه تامین اجتماعی درحوزه ساخت و ساز، گرانی و تورم و مشکلات اقتصادی مردم این بخش به سبب خشکسالی و عدم برداشت محصول در سال‌های اخیر از مهمترین دلائل این موضوع است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha