۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85160777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات عمرانی دهیاری‌های گنبدکاووس ۲ برابر شد
آسفالت معابر روستایی در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - بخشدار مرکزی گنبدکاووس از تخصیص ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی ویژه دهیاری‌های این بخش طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: تخصیص این میزان اعتبار در مقایسه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل افزون بر ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی احمدی روز چهارشنبه به مناسبت ۱۴ تیرماه روز دهیاری‌ها در جمع خبرنگاران افزود: بخش مرکزی گنبدکاووس ۱۳۹ روستا دارای کد شناسایی و ۲۲ نقط جمعیتی دارد که از این تعداد ۱۳۱ روستا دارای دهیاری هستند.

وی بابیان اینکه سهم اعتبارات عمرانی دهیاری‌های بخش مرکزی گنبدکاووس طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم سه تا چهار برابر شده است، اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال بطور متوسط، هر روستای این بخش بین ۴۰۰ تا سه هزار و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار عمرانی دریافت کرده است.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس، زیرسازی و آسفالت معابر روستایی را از مهمترین مطالبات ساکنان روستاها ذکر کرد و گفت: در این بخش با همراهی دهیاران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و از محل قیر رایگان، اقدامات خوبی در روستاهای این بخش انجام شده است.

وی بابیان اینکه زیرسازی معابر روستا از محل اعتبارات عمرانی دهیاران و آسفالت معابر از محل قیر رایگان توسط بنیاد مسکن درحال انجام است، افزود: تاکنون با مشارکت دوسویه، معابر ۲۵ روستا زیرسازی و آسفالت شده و انجام این اقدامات در ۹۶ روستای دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

اعتبارات عمرانی دهیاری‌های گنبدکاووس ۲ برابر شد
مرتضی احمدی بخشدار مرکزی گنبدکاووس

احمدی اضافه کرد: از ۹۶ روستای اشاره شده، تاکنون نقشه اجرایی ۷۰ روستا تهیه شده و زیرسازی معابر ۴۰ روستا هم انجام شده و در مرحله آسفالت قرار دارد.

به گفته وی، در مجموع انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی بخش مرکزی گنبدکاووس نسبت به سال‌های قبل، ۱۵ برابر شد.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس همچنین از نصب دوربین‌های نظارتی و پلاک خوان در معابر ورودی و خروجی روستاهای این بخش خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای اقدامات پیشگیرانه در حزوه امنیتی و اجتماعی و از محل اعتبارات دهیاری‌ها انجام شده و هشت روستای دیگر هم در مرحله نصب دوربین قرار دارند.

احمدی از اجرای طرح توسعه اقتصادی در ۹ روستای این بخش هم خبر داد و گفت: در این روستاها مزیت‌های اقتصادی با همراهی بزرگان، معتمدان و نخبگان روستا شناسایی و از آن برای رونق اقتصادی، توسعه و ایجاد اشتغال روستا استفاده می‌شود ضمن اینکه شناسایی مزیت‌ها در ۳۰ روستای دیگر این بخش هم شروع شده که تا الان ۲۲ مزیت در ۲۰ روستا پایان یافته است.

وی به ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی هم اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از این موضوع «کمیته دهگردشی» روستا تشکیل و هر ۲ هفته یکبار بازدیدهای مشترکی با همراهی برخی ادارات و نهادها مانند جهادکشاورزی و منابع طبیعی انجام می‌شود.

احمدی اضافه کرد: در سه ماه پایانی سال گذشته ۳۸ پرونده و در سه ماهه نخست امسال ۶۹ پرونده مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال شده است.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس همچنین از اجرای طرح ممیزی واحدهای تجاری در این بخش خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح علاوه بر ساماندهی این واحدها، ایجاد منابع درآمدی قانونی مانند دریافت عوارض سالانه و هزینه صدور پروانه کسب، برای دهیاران است.

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش خدمات رسانی به واحدهای تجاری، از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب جلوگیری خواهد شد.

احمدی از اجرای طرح توزیع «سهمیه آرد خانه پز» بین اهالی ۳۹ روستای فاقد نانوایی در بخش مرکزی گنبدکاووس خبر داد و گفت: این طرح با همراهی جهادکشاورزی بزودی آغاز می‌شود.

گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون، سه نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha