احترام به مقدسات ادیان، پیام رییس جمهور به مدعیان حقوق بشر در سازمان ملل بود

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: احترام به مقدسات ادیان الهی، قرآن کریم و تمامی کتب آسمانی پیام بزرگ رییس جمهور به مدعیان حقوق بشر و آزادی در سازمان ملل بود.

یعقوب رضازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهور با سخنرانی شفاف خود در سازمان ملل احترام به مذاهب و ادیان، کتب مقدس پیروان ادیان الهی تمامی کشورها را موضع جمهوری اسلامی عنوان کرده و بر رعایت و حفظ حرمت آنها تاکید کرد.

وی اظهار کرد: رییس جمهور در سخنرانی خود به رعایت احترام مقابل ملت ها و دولت ها به یکدیگر و همچنین سیاست متوازن اشاره و برعمل به آن تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رعایت اصول و ارزش های خانواده، همچنین حفظ حجاب و عفاف و بنیان خانواده را از دیگر محورهای سخنان خود قرار داده و حفظ و صیانت از آنها را ضروری و لازم دانست.

رضازاده یادآورشد: در مجموع سفر آیت الله رییسی به سازمان ملل و سخنرانی قاطع و صریح رییس جمهور بازتاب وسیعی در بین ملت های جهان پیدا کرد و منش و راه و موضع ایران اسلامی را در حوزه های مختلف به گوش جهانیان رساند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: پرهیز از خشونت و افراطی گری دیگر بخش مهم سخنرانی رییس جمهور در مقر سازمان ملل بود که رییس جمهور با اشاره به این موضوع و بیان دیدگاه‌های قرآن کریم دراین مورد خشونت و افراطی گری را بر خلاف مواضع صریح جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دومین سفر رییس جمهور از لحاظ کیفی و کمی پربارتر از سفر اول به سازمان ملل بود، گفت: اقدامات اخیر دستگاه دیپلماسی در حاشیه مذاکرات وین از جمله پیوستن ایران اسلامی به پیمان شانگهای و بریکس، برقراری ارتباط با کشورهای منطقه به‌ویژه ارتباط با عربستان و تبادل زندانیان، آزادی ارزهای توقیف شده باعث شد رییس جمهور با دستی پر در سازمان ملل حضور یابد و به همین دلیل دومین سفر رییس جمهوری به هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از لحاظ کیفی و کمی پربار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha