سخنان رییس جمهور در سازمان ملل نشانگر آگاهی وی به زمان است

مشهد-ایرنا- رییس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان گفت: سخنان رییس جمهور در سازمان ملل متحد، نشانگر آگاهی وی به زمان و انقلابی بودنش است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آگاهی به زمان و مسایل روز دنیا، جهان اسلام و به ویژه جبهه استکبار و دشمنان دین در این سخنان مشهود بود.

وی با اشاره به این که سخنان آیت الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بسیار تاثیرگذار بود اظهار کرد: از آنجایی که همه جامعه بشری و به ویژه مسلمانان، مخاطب این سخنان هستند، ارائه این مطالب درس آموز بود و دیدار با رهبر انقلاب قبل از ترک تهران برای حضور در سازمان ملل، نشان از مشخص بودن خطوط اصلی و انقلابی ایشان دارد.

آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رییس جمهور کشورمان بامداد دوشنبه ۲۷ شهریور به وقت تهران در صدر یک هیات سیاسی عازم نیویورک شد تا ضمن دومین حضور خود در آمریکا در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند. او بامداد چهارشنبه در جمع نمایندگان کشورهای عضو سخنرانی کرد.

وی در این نشست با اشاره به این که توجه به ارزش‌های والایی انسانی تضمین کننده آینده بشریت است افزود: اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب مقدس قرآن و منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر شایسته انسان معاصر نیست، پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلیل آن به مقوله آزادی بیان‌ گمراه کننده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: برخی جریان‌های شوم ولی قدرتمند راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند و این آپارتاید فرهنگی جامعه مسلمانان خصوصاً مهاجران را هدف قرار گرفته است. ما بر این باوریم که باید احترام به ادیان الهی از دستور کارهای نظام بین الملل باشد و سازمان ملل با طراحی سازوکاری احترام به ادیان الهی را تضمین کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha