سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل سیاست‌های استعمارگران را نقش برآب کرد

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رئیس جمهور و حضور ایشان بسیاری از سیاست‌های استعمارگرانه استعمارگران را نقش برآب کرد و این موضوع از جهات مختلف به نفع کشور ما است.

مصطفی نخعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور رئیس جمهور در مجامع بین المللی و به خصوص در نشست عمومی سازمان ملل یک موضوع بسیار مهم برای هر کشوری به خصوص ایران است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و همدستان آنان اروپائیان خیلی تلاش کردند که ما را منزوی کنند اما حضور رئیس جمهور به خصوص در این مقطع زمانی یک فرصت خوب برای گفت و گو با دنیاست.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این حضور و سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل یک فرصت و تریبونی برای صحبت بی‌واسطه با دنیا است.

نخعی عنوان کرد: رئیس جمهور در این سخنرانی به بدعهدی آمریکایی‌ها و موضوع اغتشاشات سال گذشته اشاره خیلی خوبی داشت و همچنین موضوع قرآن را خیلی زیبا مطرح کرد که تعالیم انسان‌ساز و جامعه ساز قرآن برای همیشه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع در سخنرانی ایشان پکیچ خوبی دیده شده بود که این اقدام رئیس جمهور و مشاوران ایشان جای تقدیر دارد و انصافا خیلی زیبا از این فرصت به نفع کشور و مردم استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سخنرانی فرصت مهمی بود که فرهنگ انسان دوستانه ایرانی‌ها در تمام عرصه‌ها به رخ جهانیان کشیده شود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در یک موقعیت برتر به لحاظ دیپلماسی با توجه به اتفاقات رخ داده از سال گذشته تاکنون از جمله عضویت در شانگهای، عضویت دائم در بریکس و دیپلماسی بسیار خوب و قوی با همسایگان در این مجمع حضور یافت.

نخعی بیان کرد: در بحث انرژی، فروش نفت خودمان را به شرایط قبل از تحریم‌های سختگیرانه می‌رسانیم و مجدد به عنوان یک بازیگر جدی در عرصه انرژی دنیا در حال مطرح شدن هستیم.

وی گفت: در بحث تبادلات زندانی و آزادسازی پول‌های بلوکه شده دولت موفق بود و در مجموع دولت در یک و ۲ سال اخیر موفقیت‌های چشمگیری در عرصه دیپلماسی به دست آورده‌ است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: کشوری که می‌تواند این موفقیت‌ها را به دست آورد، در حقیقت صحبت کردن و حرف زدنش هم با یک پشتوانه قوی‌تری است.

وی با بیان اینکه ما هنر گفت و گو و دیپلماسی و هنر کار کردن با دنیا را مشروط به رعایت احترام متقابل را داریم، خاطرنشان کرد: اگر کشوری صادقانه و در چارچوب منافع مشترک و حفظ احترام متقابل به دنبال تعامل با ایران باشد، ما آمادگی تعامل را داریم و در عمل هم این موضوع را به اثبات رسانده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha