تمامی شعب اخذ رای در خراسان جنوبی فعال است

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: رای‌گیری در تمامی شعب اخذ رای استان بدون تاخیر و راس ساعت هشت صبح امروز ۱۵ تیر ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: مردم ولایی خراسان جنوبی به تاسی از مقام معظم رهبری در این مرحله انتخابات هم حضور باشکوه و حماسی خواهند داشت.

وی گفت: تمامی صندوق‌ها در محل شعبه‌های اخذ رای قبل از ساعت رسمی رای گیری مستقر و دستگاه‌های احراز هویت هم قبل از ساعت هفت روشن شد، فرآیند اخذ رای‌ در همه شعب استان نیز راس ساعت هشت صبح امروز بدون تاخیر آغاز شد و ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: طبق قانون اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری با شناسنامه یا کارت ملی انجام می‌شود و اگر در شناسنامه کد ملی درج نیست حتما کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

وی اظهار کرد: در زمینه آموزش متولیان و مجریان انتخابات، در شعب اخذ رای از افرادی استفاده کرده‌ایم که در انتخابات گذشته مشارکت داشته‌اند اما باز هم دوره آموزشی برای نمایندگان فرمانداران و کاربران دستگاه‌های احراز هویت برگزار شد.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد  ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تعداد واجدین شرایط رای دادن در این استان بیش از ۶۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

این استان در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با ۶۴.۱۵ درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) نیز اول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha