۱۳ درصد جرایم خراسان شمالی مربوط به سرقت است

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85235195
۱۳ درصد جرایم خراسان شمالی مربوط به سرقت است

بجنورد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی گفت: ۱۳ درصد جرایم استان مربوط به سرقت است که بیشترین فراوانی را در بین جرایم دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، سید جواد ایلالی روز پنجشنبه در سومین نشست کمیته پیشگیری از وقوع سرقت استان اظهار کرد: چهار هزار و ۲۲۵ فقره پرونده قضایی با موضوع سرقت در پنج ماهه نخست سال جاری در اماکن قضایی استان تشکیل شد.

وی با اشاره به وجود ضعف های ساختاری در راستای ساماندهی مراکز مظنون به خرید و فروش اموال مسروقه افزود: انتقال این مراکز به خارج از شهر ضروری است و در حال حاضر بعلت وجود زیرساخت های ضعیف در استان اعمال نظارت ها بر مراکز خرید و فروش اموال مسروقه مطابق انتظار نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی ادامه داد: انتقال این مراکز به خارج از شهر و پیش بینی و تدوین برنامه ای جامع، منسجم و هدفمند در این مسیر گامی بسیار مهم و مؤثر و در عین حال بازدارنده و پیشگیرانه از وقوع سرقت است.

وی یادآور شد: تا زمانی این مراکز به خارج از شهر منتقل و سپس بدرستی ساماندهی و تحت کنترل و مراقبت مورد نظر قرار نگیرد؛ امکان تقویت نظارت ها و برنامه ریزی بهتر و هدفمند فراهم نخواهد شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت این استان روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha