رییس دادگستری خراسان‌شمالی: انبارهای ضایعات استان نیازمند ساماندهی است

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات در این استان و شناسنامه دار کردن آنها با هدف پیشگیری و مقابله با سرقت ضروری به نظر می رسد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا براتی زاده در نشست کنترل مجرمان حرفه ای خراسان شمالی اظهارداشت: اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی مهمترین مؤلفه و زمینه ساز سرقت در استان است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت سازوکارهای نظارتی از جمله مراقبت بر انبارهای ضایعاتی افزود: این انبارها باید شناسایی و مراکز خرید و فروش اموال مسروقه تعطیل شوند.

 رییس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: برای تسهیل نظارت های قانونی باید تدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم شود تا محل فعالیت مراکز ضایعاتی به خارج از محدوده شهری منتقل شود.

وی تقویت سطح هماهنگی ها بین دستگاه های مسوول در حوزه های پیشگیری و مقابله با سرقت ها را خواستار شد و افزود: تمامی متولیان امر با رصد و پایش مداوم فعالیت ها و اقدامات مجرمان حرفه ای،خطرناک و سابقه دار اجازه هیچگونه خرابکاری را ندهند.

نگرانی از افزایش سرقت ها 

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این نشست با ابراز نگرانی از افزایش آمار سرقت ها در جامعه گفت: موضوع سرقت دیگر نگرانی درون استانی نیست بلکه این مساله با توجه به فراوانی آن به عنوان یک معضل بسیار مهم در سطح ملی قابل بررسی است.

سیدجواد ایلالی بیان کرد: هر چند بیشتر سرقت های خراسان شمالی از نوع خرد است و بیشتر هم توسط معتادان انجام می شود، اما نگرانی هایی وجود دارد که در آینده این سرقت ها با خشونت همراه باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر سرقت ها از  اماکن دولتی، عمومی و تجاری انجام می شود گفت: عدم پیش بینی تدابیر بازدارنده و مراقبتی و سهل انگاری اشخاص حقیقی و حقوقی در صیانت از اموال زمینه ساز وقوع سرقت است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha