امام جمعه شهرکرد: هشت سال دفاع مقدس اقتدار ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد

شهرکرد – ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس اقتدار و عظمت ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد علی نکونام روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح شهرکرد همزمان با ۳۱ شهریورماه افزود: دوران دفاع مقدس سراسر عبرت، خاطره و درس برای ملت ایران و دشمنان این نظام است که بدانند این ملت مومن لبیک گوی عاشورا و امام حسین (ع)، پرورش یافته مکتب حسینی هستند و از این توطئه‌ها نمی‌هراسند و پشت انقلاب را خالی نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: ۳۱ شهریور سالروز آغاز حمله ددمنشانه دشمن خبیثی است که با تصور غلط و محاسبه نابه‌جایی که از ایران اسلامی داشتند و با این اعتقاد که همه چیز در ایران به واسطه انقلاب اسلامی از هم پاشیده شده و آن‌ها می‌توانند به هدف‌های شوم خود برسند اقدام به طراحی این توطئه کردند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی جوانان و فرزندانی را تربیت و پرورش داده که این‌ها اهل مقاومت و ایستادگی هستند گفت: هشت سال دفاع مقدس نشان داد ملت ایران با هوشیاری و استقامت پای این نظام و انقلاب ایستاده‌ و به فضل الهی در آینده نیز از این انقلاب پشتیبانی می‌کند.

نکونام تاکید کرد: همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در نتیجه ایمان، تقوا و اعتقاد ملت ایران به دست آمده است.

وی گفت: انقلاب در همه جا به وجود می‌آید اما آنچه به این حرکت معنا داد و عظمت و ماندگاری ایجاد کرد اتصال این حرکت به بقا است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب برای ماندگاری انسان‌ها است اضافه کرد: دفاع مقدس تلاش برای ماندگاری، به عظمت رساندن و کرامت انسان‌ها در سایه ایمان و تقوا بود.

وی گفت: سنگرهای تلاوت قرآن، دعای کمیل، ندبه، توصل، زیارت عاشورا، جامعه کبیره و انس با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و راز و نیازهای مخفی رزمندگان در دوران دفاع مقدس منجر به پیروزی ملت ایران شد.

نکونام ادامه داد: تداوم انقلاب نیز امروز با همین ارزش‌ها است و مبادا این معنویت و تقوا، ایمان و اخلاص، خداباوری، پاکی‌ها و فضیلت‌ها را از خود دور کنیم.

وی اضافه کرد: مبادا دنیا محوری، نفس محوری، پلیدی‌ها، مکرها ما را از ارزش‌ها دور کند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: وحدت در سایه ایمان، همدلی در سایه تواضع، اعتماد به ارزش‌های دینی، نماز جماعت، مساجد، نماز جمعه بعنوان اجتماع بزرگ فخرآفرین انقلاب در تمام دوران‌ها و اجتماع‌های دیگر و حضور در صحنه رمز ماندگاری و تداوم بخشیدن به انقلاب است.

اقتدار نیروهای مسلح؛ امید آفرینی برای دوستداران نظام

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم‌(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امروز ملت ایران چهل و سومین سالروز پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را گرامی می دارند.

سردار علی‌ محمد اکبری افزود: دشمنان خبیث این نظام و انقلاب با پیش‌بینی تجزیه ایران از درون برای براندازی انقلاب اسلامی وارد عمل شدند اما مردم با حضور همه جانبه خود در همه صحنه‌ها پیروزی‌ها آفریدند و امروز شاهد رشادت‌های عزیزانمان در سراسر دنیا هستیم.

وی ادامه داد: اقتدار انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به دنیا ثابت شد و این عزت و عظمت با خلق دستاوردها و پیروزی‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: اگر ایران چهل و سال پیش در جنگ تحمیلی به پیروزی رسید امروز به طور یقین در جنگ ترکیبی و شناختی نیز به پیروزی می‌رسد.

اکبری تاکید کرد: اقتدار نیروهای مسلح که امروز به نمایش گذاشته می‌شود امید آفرینی برای دوستداران انقلاب و رعب و وحشت برای دشمنان است.

به گزارش ایرنا، در این آیین نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری در قالب گردان‌های نمونه سپاه قمربنی هاشم (ع)، نیروی انتظامی، بسیجیان، عشایری، واحدهای نمونه امدادی، نیروهای وظیفه، واحدهای موتوری، توپخانه، جنگ نوین و زرهی توان زرهی و نظامی خود را با اجرای رژه به نمایش گذاشتند.

به مناسبت هفته دفاع مقدس در رده‌های سپاه قمر بنی‌هاشم(ع)در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان‌های استان، در قالب بیش از یک‌هزار و ۳۵۲ موضوع برنامه‌ای در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

در ابتدای این آیین مسوولان چهارمحال و بختیاری، اعضای شورای تامین، مسوولان ارشد نظامی و اجرایی، فرماندهان و مسوولان استان به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha