۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85235568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: دفاع مقدس از عاشورا الهام گرفته است

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی در پیامی به مناسبت سالروز بزرگداشت دفاع مقدس، حماسه هشت سال ایثار رزمندگان را الهام گرفته از واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: این ایستادگی در تاریخ کم نظیر است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پیام محمدرضا حسین نژاد آمده است: دفاع رزمندگان اسلام در مقطع تاریخی حساس آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود و از دین، سرزمین و مردم انقلابی ایران اسلامی دفاع کرد .

این پیام افزوده است: جهاد در اسلام به مفهوم جنگ نیست و مجاهدان راه خدا بر پایه احکام الهی مکلفند تا ازحقوق پیرمردان، کودکان و زنان بی دفاع کنند.

استاندار خراسان شمالی در این پیام آورده است: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، همان مجاهدانی هستند که راه خدا و الگو و اسوه های اخلاق و انسانیت را در پیش گرفتند و با رعایت موازین اسلامی، الهام بخش جنبش های فراوان در خط مقاومت، علیه ظلم و استکبار شدند.

این پیام متذکر شده است: رزمندگان دفاع مقدس اعم از نظامیان، کارگران و کارمندان، کشاورزان، اساتید و معلمان، دانش آموزان و دانشجویان به رغم این که می دانستند در جنگ و زیر گلوله های دشمن، مجروح، معلول و یا اسیر می شوند اما در عمل به تکلیف الهی، به جهاد به عنوان فرصت یاری دین خدا نگریستند.

حسین نژاد در این پیام می افزاید: رزمندگان بی هیچ منت و چشمداشتی و بی هیچ حزن و اندوهی "ربنا الله" گفتند و استقامت ورزیدند و قصه ها و افسانه‌های شاهنامه ها را جانی دیگر بخشیدند و چونان، آرش ها و رستم ها آماده بودند تا با تقدیم جان خود ناپاکی ها و پلیدی ها را از چهره جهان بزدایند و اینگونه بود که خود را اسطوره و جاودان شدند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا، سالگرد دفاع مقدس را فرصتی برای میثاق با آرمان های انقلاب عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ ارتش متجاوز بعث عراق با عبور از مرزها به خاک میهن اسلامی حمله کرد و از این تاریخ به مدت یک هفته به نام "دفاع مقدس" نامگذاری شده است.

خراسان شمالی سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است. در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵ هزار رزمنده از این استان در عملیات ها حضور داشتند.

تعداد ایثارگران خراسان شمالی ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha