نمازجمعه در شهرستان های تهران; از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت مقام خبرنگار

شهرری- ایرنا- مشارکت در انتخابات، اهمیت بزرگداشت و کار خبرنگاری و بیان مشکلات و کاستی های و اهتمام برای حل مشکلات از محورهای سخنان امامان جمعه شهرستان های تهران در خطبه های این هفته بود؛ نکته دیگر حضور استاندار تهران در نماز جمعه شهرستان پردیس بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماز جمعه این هفته در شهرستان های تهران هم پرشور و پرشمار برگزار شد؛ ماحصل صحبت های خطیبان نماز جمعه این هفته را می توان در بزرگداشت و اهمیت کار خبرنگاران، بیان مشکلات مردم و موضوع انتخابات دانست.

علیرضا فخاری استاندار تهران هم در نماز جمعه این هفته پردیس حضور یافت و از چند خبرنگار هم تجلیل شد.

نمازجمعه در شهرستان های تهران; از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت مقام خبرنگار

انتخابات موجب مصونیت کشور در مقابل طمع‌های دشمن است

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام زین العابدین(ع) دین و معارف دین را به مردم آموزش داد و مسئله جایگاه امامت و حکومت اسلامی را باز تعریف کرد.

وی افزود: ایشان معارف دین را در صحیفه سجادیه به مردم آموزش داد و امروز این منبع علمی و انسان‌ساز و تمدن پرداز در اختیار ماست.

خطیب نماز جمعه شهرقدس ادامه داد: برای نقش آفرینی اجتماعی، مسلمانان باید تشکل‌های اجتماعی داشته باشند که این امر به مسوولان در خدمت‌رسانی کمک می‌کند و نمونه‌های آن گروه‌های جهادی و انجمن‌های خیریه است و این حضورهای اجتماعی باید مومنانه، برخواسته به امر رهبری و پیروی از ولایت باشد.

حجت الاسلام جوکار این را هم گفت که یکی از مصادیق امر جامع، انتخابات است و انتخابات موجب مصونیت کشور در مقابل طمع‌های دشمن است.

وی افزود: رویداد مهم انتخابات که صحنه‌ای از پاسخ کوبنده به دشمن است، در اسفند ماه برگزار می‌شود و مرحله پیش ثبت‌نام در این فرایند اضافه شده و دستگاه‌های بررسی کننده فرصت بررسی صلاحیت‌ها را دارند.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به روز خبرنگار تاکید کرد: خبرنگاران پرچم داران جهاد تبیین و امید آفرینی هستند و رویداد ملی نهضت سواد رسانه‌ای در شهرستان قدس اقدام ارزشمندی بود که باحضور افسران جنگ نرم و سایبری برگزار شد و مسئولان از این فرصت برای ساماندهی فضای مجازی شهرستان استفاده کنند.

اعضای شورای شهر بومهن به وظایف قانونی خود عمل کنند

امام جمعه شهرستان پردیس هم این هفته گفت: شورای اسلامی شهر بومهن پس از ۲ سال فعالیت خود را آغاز کرده و ضرروت دارد در طی دو سال باقی مانده به وظایف قانونی خود عمل کنند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران، توضیح داد: اعضای شورای اسلامی شهر بومهن از فرصت ویژه ای که در اختیار دارند برای خدمات رسانی به مردم استفاده کنند، فرصت کم هست اما شتابزده عمل نکنند و با اهل فن و نظر مشورت بگیرند.

ایستگاه تلویزیونی پردیس هنوز راه اتدازی نشده است

وی ادامه داد: ایستگاه تلویزیونی شهرستان پردیس با وجود آماده بودن تجهیزات و زمین هنوز راه اندازی نشده، شهروندان نمی توانند برنامه های صدا و سیما را ببینند و افزایش بی رویه استفاده از ماهواره یکی از تبعات این تاخیر در راه اندازی ایستگاه صدا و سیما در شهرستان پردیس است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مشکلات دیگر مانند نداشتن سند رسمی منازل در شهر بومهن، تاخیر در واگذاری مسکن مهر، مشکل آب شرب سالم در برخی از نقاط شهرستان و روستاها، مشکل گاز مجتمع هسا در فاز ۳ پردیس توسط مسئولان در اولویت قرار گیرد تا مردم به دردسر نیفتند.

حسینی ضمن تقدیر از خبرنگاران موثر و فعال شهرستان، توضیح داد: خبرنگاران با تهیه اخبار، طرح و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم و ارائه آنها به مسئولین و رفع آن مشکلات، به مردم و شهرستان خدمت می‌کنند و نیز با اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده توسط مسئولین که خدمات انقلاب به مردم هست به انقلاب خدمت می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه با اخبار درست و به موقع از خیلی تهدیدها و مشکلات جلوگیری می‌کنند و هم مردم را با آگاهی‌بخشی صحیح از خیلی گرفتاری‌ها نجات می‌دهند، لذا خبرنگاران عزیز با اخبار درست و به‌موقع، امیدافزایی بکنند چون دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام است.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: سرمایه معنوی خاطرات آزادگان؛ یکی از ابعاد باارزش آنهاست، این سرمایه‌ی معنوی است که می‌توان در تمام ابعاد زندگی خود به عنوان درس و الگو قرار داد و موفقیت کسب کرد.

نمازجمعه در شهرستان های تهران; از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت مقام خبرنگار

علیرضا فخاری استاندار تهران در نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس حضور داشت و در پایان نماز جمعه پاسخگوی نمازگزاران بود و در این آیین از خبرنگاران فعال شهرستان توسط حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه با حضور استاندار تهران و محسن قضاتلو فرماندار شهرستان تقدیر شد.

اصحاب رسانه در جنگ با رسانه های معاند پیشقدم هستند

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین هم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته گفت: خبرنگاران جنوب شرق استان تهران بسیار فعال هستند و در بعضی موارد با تعدادی از خبرنگاران کم لطفی می شود؛ از دستگاه های اجرایی می خواهیم از اصحاب رسانه حمایت کنند چرا که آنها جنگ با رسانه های معاند در خط مقدم قرار دارند.

وی تصریح کرد: باید از اصحاب رسانه و از رسانه های انقلابی دفاع کنیم.

محمودی این را هم گفت: پیش ثبت نام نماینده های مجلس آغاز شده است و از واجدان شرایط تقاضا می کنم در این عرصه حضور پیدا کنند؛ از همه مردم می خواهم تبلیغ جهت حضور در انتخابات را داشته باشند، دشمنان و رسانه های معاند در ماه‌های آینده اقدام به تبلیغ به عدم حضور در پای صندوق های رای خواهند داشت باید هوشیار باشیم و بصیرت افزایی کنیم.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: منشأ بسیاری از بیماری ها دود و قلیان است، از خانواده می خواهم مراقب فرزندان خود باشند، استعمال دخانیات و قلیان آغاز شروع آسیب های اجتماعی در جامعه است.

حل مشکلات اقتصادی کشور با مشارکت مردم امکان پذیر است

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور باید از راه مشارکت مردم انجام شود و راه آن وارد کردن مردم و سرمایه‌های آنان در تولید داخلی است.

وی افزود: جذب سرمایه‌های کوچک و به کارگیری آن در صنایع کوچک از راه‌های خوب تقویت تولید و تقویت اقتصاد خانواده‌هاست.

امام جمعه دماوند گفت: از دولت و فرماندار شهرستان دماوند تقاضا داریم در خصوص نحوه عملکردشان درباره حمایت از صنایع کوچک و جذب سرمایه‌های کوچک و تقویت تولید در شهرستان دماوند گزارشی به مردم ارائه کنند.

وی بیان کرد: از اداره حفظ و نشر آثار دفاع مقدس می‌خواهیم خاطرات با ارزش آزادگان دماوندی را ثبت و ضبط و نگارش و در قالب کتاب، به نسل جوان و نوجوان عرضه کنند.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: زندگینامه آزادگان عزیز ما الگوی مقاومت ورزی ملت ایران و سرمشق ایستادگی در راه حق و دفاع از اسلام و وطن و ناموس ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha